Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Wednesday, 1 March 2017

Nasi Lemak 70 sen

Salam Rabu.....

Kalau mak balik kampung mesti pergi gerai pagi tepi jalan dekat Sungai Abong ni. Macam macamlah ada. Roti canai ada, soto ada, lontong ada, mee rebus ada, nasi ambeng ada. Satey dah tentulah ada. Mana nak dapat makan satey pagi pagi kalau bukan korang menginap di negeri Johor, negeri ku....
Paling yang ditunggu tunggu dah tentulah Nasi Lemak 70 sen ni.

Walaupun nasinya cuma beberapa suap tapi puas hati. Sambal sedap, ikan bilis pun ada. Kalau ikutkan nafsu, mana mungkin cukup cuma satu bungkus aje? 

Nafsu tu kan perlu di didik....ececeh.....

Yang sebenarnya dah makan soto satu mangkuk hihi....

Ada lagi tak Nasi Lemak 70 sen kat tempat korang?


23 comments:

  1. Wah.. sedapnya.. Walaupun beberapa suap tapi puas hati memang berbaloilah kak..

    ReplyDelete
  2. Akak ni duk kg pun xde lagi nasi lemak 70sen ni nom.Seringgit pun dua tiga kali kunyah dh abis.
    Tapi anak jiran akak yg tinggal di salah sebuah felda di Mersing ,buka kedai makan untuk sarapan pagi jual nasi lemak bungkus 50sen aje....saja bersedekah katanya.

    ReplyDelete
  3. Murah sgt tu mak kalau cuma 70 sen..
    Kat sini paling murah pun RM1.. tu pun dah rasa heppi sgt dapat beli nasi lemak murah..

    eleh, kat KT ni pun ada jugak satay pagi2.. Dulu selalu juga beli.. satu bungkus RM2 juga (kuah kacang+satay 3 cucuk+nasi impit)

    ReplyDelete
  4. Kalau sebut nasi lemak jangan sebut harganya sekali.
    Sebut 'nasi lemak' aje.
    Bukan 'nasi lemak 50 sen', 'nasi lemak 70 sen', 'nasi lemak Rm1.00'
    Takut jadi makna lain.

    ReplyDelete
  5. dah xde..yang paling murah pun rM1.00. nasi lemak mak sy jual..haha

    ReplyDelete
  6. Murah sesangat tu Nom..
    Kat kampung CH dah naik RM1.50 tak ada yg jual RM1..
    70sen 2 3 kunyah kena beli 5 bungkus tu Nom
    Baru berbaloi hahhaha..

    Perghhhh dah makan soto rupanya..
    Kalau tidak mana cukup sebungkus utk hang kan nom :D

    ReplyDelete
  7. dah takde dh nasi lemak 70sen kat jb.. :(

    ReplyDelete
  8. adaaaa, sedap dan selalu cepat habis.
    macam tu lah jugak rupanya dan bungkus dgn daun pisang.
    Tapi tahun ni dah naik harga pulak rm1.00

    ReplyDelete
  9. ada ikan bilis rangup macam tu confirm sedap tu...tempat saya kalau kat area bandar tu singgit juga sebungkus, lain la kalau rajin merayap ke gerai2 kampung ada lagi rasanya yang 'sebungkuih 5kupang' :)

    ReplyDelete
  10. Ada lagi ke nasi lemak harga cam tuh???
    dah lama x jumpa. paling murah pon RM1.50. huhuhu
    tgk cam menyelerakan jugak walaupon harganye 70sen ajer.

    ReplyDelete
  11. mmg tak jumpa lg rasanya kak nom, kt kampung dana pun rasa mcm rm1 dh
    biarpun skit tp sedap dh kira mcm bonus dh kn

    ReplyDelete
  12. Mmg x jumpalahh.. Paling murah pom rm1.. Tp sikit drp ni lg

    ReplyDelete
  13. susah nak jumpa ni OKje...paling murah pun RM1 je ...

    ReplyDelete
  14. Bukan 70 sen tapi sehengget ada ikan masin bulu ayam sekali

    ReplyDelete
  15. 70 sen, Hainom???? Kat sini takdelah. Kalau PH makan nasi lemak 70 sen tu, agaknya kena makan 5-6 peket kot LOL!

    ReplyDelete
  16. Kat terengganu ada rm1, lauk sambal ikan aye, sedap wooo, oklah byk juga kalo makan dua bungkus.

    ReplyDelete
  17. 70 sen? nmpak sedap....tempat rietta dah xde....singgit ada la...

    ReplyDelete
  18. wahhh ada lg yer... saiz tuh rasa nak ambik 5 bungkus jer hihi

    ReplyDelete
  19. kalau 70 sen ni kena makan 2 baru kenyang

    ReplyDelete
  20. :O murah ni... kat kl ni mana ada dah nasi lemak rege ni.. huhuhu tengok gambar pun nampak sedap okje... ececece tetiba diet lak yea... hehehe

    ReplyDelete
  21. kat sini, area jajahan aida, paling murah skang singgit.
    tu pun 1 tempat je tau.
    yg lain da up singgit dua,singgit tiga, dan sebagainya...

    ReplyDelete
  22. 70 sen takde. tapi singgit ada lagi hihihi. mesti bau Wangi kan kalau org kampong jual. senang dapat daun pandan. senang cari kelapa hihihi

    ReplyDelete