Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Wednesday, 24 May 2017

Dia

Salam Rabu....

Mak baru balik dari IPG ni. Korang tau tak apa tu IPG? Institut Pendidikan Gurulah weyh. Alahhhh...... mak gi interview hihi...... Huh! Umur dah maghrib ada hati nak interview guru! Harus siang siang si Maghrib ni dah kena reject kikiki.....

Sebenarnya mak jumpa Dia..... 
Ha'a dia yang mak tak pernah jumpa sebelum ini. Dia yang mak kenal cuma dalam alam maya. Dia yang mak sembang cuma dalam whatapps. Dia yang sangat sangat pemurah orangnya. Dialah yang bagi mak Pemanggang Ajaib satu ketika dulu. Sampai mak kena sawanlah. Sawan panggang ayam hihi.... Dialah jugak yang bagi mak broochDia jugaklah yang bagi mak Jug Raya tahun lepas. Semuanya dari dia.  Aduhhhh..... malu sih!!  Asyik menerima aje, bila mau memberinye....

Pandai posing nampak hihi.....

Dan tadi, mak dapat perfume lagi.......Aduhhhh nikmat apakah yang mak nak dustakan ini?


Pertama kali ni tau jumpa dengan Dia di dalam pertemuan antara yang dirancang dan tidak dirancang. Pemalu orangnya, lembut suaranya, kecik molek dan manis orangnya. Aduhhhh sekali lagi ai is malu hokey!!! Memang jauh panggang betul dengan si makcik sebelah tu kikiki..... Makcik tu dahlah godang, sawan pulak tu haha...

Ajak makan, tak mau..... katanya tak selera sebab anak tengah interview. Emmm.... patutlah awak slim macam model ye geng.

Sudahnya dating dalam kereta ajelah. Adoiyailah umi ni, memang betul betul risau nampaknya memikirkan anak manja nan sorang katanya. 

Tak sangka akhirnya kita dapat jumpa ye geng..... Berjumpa di bulan Syaaban . Apa pun semuanya telah dirancang oleh Allah. Moga ukhwah yang terjalin antara kita akan kekal hingga ke Jannah. 

Sampaikan salam sayang kita buat anakanda Alya yang comel tu ye.


22 comments:

  1. Alhamdulillah. Semoga ukhwah yg terjalin diberkati dan berpanjangan. InsyaAllah.

    ReplyDelete
  2. Seronok sakan borak ye nom..
    Mata bertentang mata..
    Ada tak adengan tepuk tampar..

    Banyak betul menerima tu nom..
    Mahu penuh satu rumah..
    Murah rezeki ye nom...

    Nanti kita open house ye nom...

    ReplyDelete
  3. bestnya dpt alam maya yg pemurah gitu kak... seronoknya

    ReplyDelete
  4. 'Dia' macam tajuk lagu Fauziah Latif pun ada.

    Siapa tu HOkje rakan blogger jugak ke?

    ReplyDelete
  5. wah..kna nyanyi lagu dia ni..hihi

    ReplyDelete
  6. Wah, jelesnya baca entry ni..
    Untung la dapat jumpa empat mata dgn Ummi Alya...
    Dapat perfume lagi... bonus berganda tu :)

    Sekarang dah tahu, mana datangnya cantik Alya..
    Anak ummi ni :)

    ReplyDelete
  7. Ha3 cepat sungguh 'up entri, tiba2 terpampamg gambar kita kat sini, nak nyorok kat mana dah ni? Malu weyhhhhhhhhhh

    Awak comellah geng, xder gemuk2nya, cantik bangat...

    ReplyDelete
  8. Memang manis nampak dari sisi insan yang bernama UA tu ya nom.Pemurah nya hati suka memberi...mudah2an persahabatan berkekalan hingga ke akhir nya.

    ReplyDelete
  9. susah nak dapat kawan yang memahami sekarang ni e;)

    ReplyDelete
  10. saya sedih bila saya anggap 'Dia' kawan baik tapi Dia kata hanya kawan kawan yang sama cam yg lain ...itupon dapat tahu dari mulut orang lain ;(
    saya tak ramai kawan sebb saya tak pandai cakap sangat .

    ReplyDelete
  11. kalu dah jumpa kawan yang ngam ngan kite , haruslah jaga ngan baik !!!

    ReplyDelete
  12. bestnye kak dapat jumpe kawan blogger..

    ReplyDelete
  13. Dia.... Dia..... semua dia...
    Ingatkan X boypren.

    ReplyDelete
  14. Alhamdulillah.. semoga ikatan persahabatan yang terbina berkekalan hingga ke syurga..

    ReplyDelete
  15. Hainom, seronoknya dapat jumpa geng. Bila kita nak jumpa? hee..hee...

    ReplyDelete
  16. Semoga berjaya Mak Nom..
    Pemalu benar Umi tu 😊

    ReplyDelete
  17. Oh, ingatnya Mak dah pernah jumpa UA ni rupa-rupanya baru bertemu kali pertamalah ya! Pandai Mak cari IPG kat mana ya, Mak. Nasib tak sesat sampai KLCC ^_^

    Pemalu juga rupanya UA ni, Ingatkan saya seorang aje yang pemalu. Hahaha!

    ReplyDelete
  18. DIA...ingat lagu fauziah latip..hihi

    ReplyDelete
  19. semoga ukhuwah yang terjalin berkekalan :)

    ReplyDelete
  20. Lama dah ukhwah terjalin ye.

    ReplyDelete