Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Thursday, 1 June 2017

Kisah Satu Ramadhan

Salam 6 Ramadhan korang...

Apa khabar korang? Puasa ke tidak hari ni? Hihi....cenggini punya soklan memang macam nak mintak kena pelempang korang ni gamaknya haha.... Dah katanya bulan Ramadhan, dah tentu tentulah puasa ye dak? Haha..... 

Berapa kali dah korang pergi Pasar Ramadhan tahun ni? Mak baru sekali masa first day puasa hari tu. Pergi Pasar Ramadhan Putrajaya. Seronok weyh..... macam macam ada! Sampai bingung nak beli apa. Banyak no gerainya!



Mak pergi cari ayam golek nak bawak berbuka dengan kaum kerabat Pak Jilap. Buat tambah tambah. Masak, masak jugak. Mak buat botok botok dengan sayur. Agak agaklah kalau pemalas masak sekali pun, takkan nak beli semua hihi......  Ayam Golek dah Rm20 henggit seekor you! Tahun lepas rasanya masih Rm18 henggit ....rasanyalah.....


Dah....dah..... jom bang pergi rumah mak. Orang dah tak sabar nak jumpa mak abang ni hihi..... 





17 comments:

  1. alhamdullilah macam tahun2 sebelum ini x singgah bazar
    semua masak je

    ReplyDelete
  2. Akk pulak menahan nafsu dari terjebak kepasar ramadan. Berapa lama tu tak pasti..hihi

    ReplyDelete
  3. amboi..kak..ye ke bli ayam golek je..mcm banyak jer tu..hihi

    ReplyDelete
  4. x jejak lagi kak...sebab kat opis ade buat program tukar2 kuih so tiap ptg ade je juadah free dpt bawak balik....

    ReplyDelete
  5. Den tak poie laie bazar ramadhan tu nom..
    Dah nabil duk sepital 3 hari..
    Smlm den poie pasar mlm jo..
    Sobab nak boli lauk n sayur..
    Pastu boli gak kuih popia goreng n basah si najeeha nak..

    Laki den jo poie bazar tu..
    Boli murtabak singapore dan air juz buah fresh..

    Kiro rajin lah menantu ni..
    Tiap2 tahun sediokan botok2 utk mertua..
    Tambah lak ayam golek..
    Bertuah mertuo tu 😆

    ReplyDelete
  6. kitew pon belum jejak kaki kat bazar lagi !!!!
    tapi tue laaa kat sane banyak hidangan dan pilihan mengikut kesukaan hati masing-masing .

    ReplyDelete
  7. Bestlah kalau Bazar Ramadhan macam kat Putrajaya ni space besar kalau nak berjalan tak macam bazar Ramadhan Ampangan Seremban sesak nak berjalan pun susah manusia ramai macam ulat taik.

    Wah! kiranya Mrs.A paling win ke bazar Ramadhan tahun ini baru sehari jer tak pergi 2 hari makan luar dan 2 hari ke bazar Ramadhan Ampangan hari ini tak tahu lagi nak pergi ke tak muahhahhaaa.

    Kenapa tak tengok camera tunjuk belakang la pulok!

    ReplyDelete
  8. Biaso den dah hujung2 poso sok baru jejak Param tu sbb nk cari ikan parang, hehe..tak caye sudah.

    Bestnya dpt berbuka rmh mak mentua ko, bawak pe, botok? Camanelah owg putih tu boleh pinjam perkataan jawa kan, hehe.

    ReplyDelete
  9. Ayam golek dekat sini masih Rm17 seekor kak.

    Nk jwb soalan akak tu. Sy masih berpuasa hari ni. Hehehe

    ReplyDelete
  10. ingatkan dia nk tayang menu di hari pose pertama... rupenya menayang dia supink kt param... jeles tau

    ReplyDelete
  11. Dulu masa kerja kat putrajaya, selalu jgk pegi bazar ramadhan putrajaya. Banyak sgt gerai, sampai tak tau nk beli apa.. Hehe..

    Ira baru 2x pegi bazar ramadhan.. En suami je pegi..

    ReplyDelete
  12. nampak macam ada beberapa plastik tu. ye ke ayam golek je? hihihi

    pegi bazaar Ramadhan ni kena kuat semangat kan. kena ada perisai tebal depan belakang kiri kanan atas bawah.

    dugaan banyak benor. kihkih

    ReplyDelete
  13. Wah hainom pandai buat botok2 ya?...share lah resepi cara hainom buat .Seumor hidup akak ni pernah 2 kali je buat itu pun dah lama sebab org kat rumah akak ni kurang suka ...tu yang akak jadi malas dan terus lupa cara buatnya.

    ReplyDelete
  14. Tak dapat lagi ayam golekkk...grr..lapar la pulokkk..

    ReplyDelete
  15. Belum pernah lagi beli ayam golek kat pasar ramadan. Mahal ye seekor dah RM20.

    ReplyDelete
  16. baru gi sekali mak...tu pun pasal mengidam roti jon.petang2 letih nak merayap ke bazar.lagipun xde geng

    ReplyDelete
  17. lupa wish selamat berpuasa kat mak jilap sekeluarga.semoga Ramadhan kali ini diberkati

    ReplyDelete