Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Wednesday, 7 June 2017

Pergi berempat, balik bertiga

Salam 12 Ramadhan....

Semalam mak baru sampai rumah youuuu. Mak G hantar anak belajar, hari tu pergi, hari tu jugak balik. Mak Jilap..... hari Sabtu pergi, hari Selasa baru sampai rumah kihkihkih.....

Sampai KL semalam, terus ke rumah mak pak mertua, hantar Harumanis. Dah katanya balik dari Perlis kannnn. Nak tunggu hujung minggu baru hantar, mau bonyok buah tu!  On the way balik rumah, terus singgah Param, beli makanan untuk berbuka. Tak kuasa hokey nak masak baru baru sampai macam tu, walau sebenarnya tak delah penat pun! hihi.....

Hari Sabtu tu mak singgah Alor Setar sebenarnya. Tidur satu malam kat sana. Yelah ..... dah terlanjur ke Utarakan. Dapat jugak merasa pergi Param Alor Setar depan Stadium Alor Setar tu. Cumanya tak dapat merasa beli teh bunga yang kena kerumun lebah tu jerlah. Nak dekat pun seram, apa tah lagi nak beli! Lebah berterbangan sana sini weyh, bukan kecik punya lebah tau. Tapi yang peliknya orang tetap beratur panjang. Pak Jilap awal awal dah ajak jauh. Takut bini kena gigit kot haha......

Bukan orang KL je ada menara hokey!! Orang Kedah pun ada !.......

Menara Alor Setar
Mak stay kat Fuller Hotel. Betul betul sebelah Aman Central. Besaq jugak Aman Central ni. Syokkkk wooo boleh cuci mata! 

Esoknya baru bertolak ke Arau. Berhenti tepi jalan sat, ambik gambaq dengan lembu haha..... Mak tak jumpa kerbaulah kat sini walau kanan kiri jalan sawah padi!! Spesis kerbau dah hampir pupus ka kat sini? Habaq mai.....


Sampai Arau terus check in kat Brillian Inn. Mak kalau berjalan memang senang banyak ye korang, sebab bab bab booking hotel, bab bab mana tempat nak pergi, tu semua faveret Pak Jilap. Tugas mak bawak badan je kahkahkah........  

Hotel ni memang dekat dengan Kolej Matrikulasi, lebih kurang 8 minit gitu..... so memang cantek sangatlah kekdahnya. Lepas riki tempat, mak terus ke Kuala Perlis. Pusing pusing..... Kasi chance mak dating tepi kuala sat nohhhh.....

Terus berbuka kat sini.....


19 comments:

  1. Best tu jalan2 sambil puasa kan?

    ReplyDelete
  2. PARAM paling best ada lah tempat lahir kita kan..sebab banyak menu yg kita nak ada kat situ

    ReplyDelete
  3. amboi makkk..lamanya hantar anak, mesti sedih nak tinggal anak dara ni. seronoknya jalan2 perlis, saya tak pernah sampai lagi. tu diaa dengan lembu pun bergambar juga tu...haaa kalau saya pun tak lepas peluang juga tu sebab jarang dapat peluang macam tu kan. pemandangan yang cantik. kalau nak tengok kerbau banyak dekat pahang la mak ada banyak lagi

    ReplyDelete
  4. wahhh bestnye pegi param!

    ReplyDelete
  5. amboi..pakai baju kaler sama nampak..hihi

    ReplyDelete
  6. Sakan melenjan anak beranak ye..
    4 hari baru balik umah..
    Mujur jumpa jln pulang nom 😀
    Mana tahu nak jadi jiran tu..
    Kak ton kata kalau anak belajar dia pun ikut sama hahaha😂😂

    Ikut suka lah nak petik kamera tu ye nom..
    Lembu pun sama interprem kat blog..

    Hang bukan ke dah gi perlis ni dulu naik ETS..
    Napa tak gi mkn kat waterfront tu..
    Sedapkan..

    Untung dpt tmpt tinggal dgn matriks AB..
    Tak lah tergesa2 masa mendaftar tu..

    ReplyDelete
  7. Tahun ni ibu bapa kena hantar anak-anak masuk metrik bulan puasa kan.
    Student sekolah juga best. cuti lama bulan puasa tahun ni.

    Bestnya kedah. Rindu tempat belajar dulu-dulu.

    ReplyDelete
  8. Cuti raya nnt, dtg ambil @ balik sendiri?

    Alorrrrr tekaan kita x tepat, ingatkan abis stok tisu dlm kereta tu..

    ReplyDelete
  9. Seronok jalan-jalan hantar anak di bulan puasa.

    ReplyDelete
  10. Tun dia..4 hari 4 mlm hantaq ank belajaq kt peghelih, Kalo ank belajaq Kat London mau setaun baru balik nih, hewhew..jangan marah, aku kalo tak ngaco sesekala tu rasa gatai je badan nih nk ngaco.

    Wah brpa guni ko borong harumaneh mak, ada lagi tak? Baklah sini barang seguni ha.

    Memangle kalo dah blk dari berjalan tak kuaso tigo nak masak weyh, maunya merajuk kalo disuruh masak, walaupun hakikatnya kita nyando je dlm kete, mana Ada penat, eh..penat juga, penat duduk dan penat tidoq, ye tak? Haha..

    ReplyDelete
  11. Tun dia..4 hari 4 mlm hantaq ank belajaq kt peghelih, Kalo ank belajaq Kat London mau setaun baru balik nih, hewhew..jangan marah, aku kalo tak ngaco sesekala tu rasa gatai je badan nih nk ngaco.

    Wah brpa guni ko borong harumaneh mak, ada lagi tak? Baklah sini barang seguni ha.

    Memangle kalo dah blk dari berjalan tak kuaso tigo nak masak weyh, maunya merajuk kalo disuruh masak, walaupun hakikatnya kita nyando je dlm kete, mana Ada penat, eh..penat juga, penat duduk dan penat tidoq, ye tak? Haha..

    ReplyDelete
  12. Sambil-sambil hantar anak, dapat juga jelajah tempat orang, kan? Seronok tu... :)

    ReplyDelete
  13. Alhamdulillah dapat sambung belajar tempat bagus.
    Nanti balik raya, mintak mak amek.
    Suka aje dia melenjan.

    ReplyDelete
  14. sekali sekala menghantar harung bercuti ;)

    ReplyDelete
  15. dana aritu sabtu gerak ke terengganu isnin nya daftar kn adik kt unisza, selasa baru balik kl, mak abah balik johor ari rabu... seronok depa dpt jln2 kuala terengganu walauppun hati sedih tinggalkan si bongsu kt unisza

    ReplyDelete
  16. Sedih tak, Hainom? Mesti lah kan, anak berjauhan kat matrik. Terkenang masa LL kat matrik dulu. Adoi, sedih naw. Senang2 nanti nak buat blog post pasal zaman matrik pulak.

    ReplyDelete
  17. yang penting sedondon..haha

    ReplyDelete