Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Wednesday, 23 August 2017

Aduh duh kekandaku...

Salam Rabu.....

Semalam petang balik kerja Pak Jilap bawak benda ni.

Tau jugak makanan faveret bini dia rupanya hihi.... 


Terus teringat Kakcik Seroja! Kakcik Seroja pun suka makan ubi dengan kelapa gula macam ni rasanya!

Mak tanya kenapa letak kelapa gula tu sikit sangat?  Pak Jilap jawab, takut mak nak makan dengan Sambal Lebur kang tak sedap pulak bila dah bercampur dengan kelapa....

Aduh duh kekandaku....... tak kuasalah hai nak melebur takat berapa ketul ubi tu!



19 comments:

  1. pandai pak jilap amik ati kak nom yek...
    tp ckp ke tuh ubi rebus mkn ber 2? ke mmg kak nom sorang yg bedal

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hakak sorang Dana....ada lagi dlm esbok tu. Kelapa tak cukup!

      Delete
  2. adoi sedapnya mak tengok ubi rebus tu sejuk2 nih...dok layan sambil minum kopi sedap nih.

    lama tak makan ubi rebus,kena cari nih

    ReplyDelete
  3. Aiyoooo sedap nya la hai.. tabah lah perut ye..

    ReplyDelete
  4. Untunglah kak pak jilap pandai amik hati. Hehe. Ana suka juga makan ubi ni tp selalu dgn sambal tumis je. Sedapnyaaaaa.

    ReplyDelete
  5. alahai suwet sangat pak jilap :D

    ReplyDelete
  6. Alahai...tengok gambar pun dah telan-telan airliur ni...

    ReplyDelete
  7. Tiap-tiap pagi nampak ubi rebus dengan kelapa dan gula ni di gerai kakak jual mahal tapi tak pernah sekali pun terbeli. Nilah kalau kakak tu jual dua senduk RM2, ikutlah berapa muat senduk tu cedok ^_^

    Nasib baik Kak Ton tak terliur, kalau tidak mahu esok pepagi kena beli nih!

    Mak ni pura-pura tau, setakat banyak tu pun tak boleh habiskan ke? Bantailah makan sambil-sambil dok kat sofa dengar ceramah agama ^_^

    ReplyDelete
  8. Hujan-hujan sedap makan ni dengan kopi sambail layan tv. Apa nak kata...

    ReplyDelete
  9. auchhh terlampau sedappp..feveret ni

    ReplyDelete
  10. Ini memang makanan ruji orang dulu dulu

    Orang muda tak ramai yang suka

    ReplyDelete
  11. Hainom, ini pun LL punya fevret tau! Ubi kayu dengan kelapa parut masin2 manis2. Syorga!

    ReplyDelete
  12. Dah lama tak mkn ubi rebus..
    Kalau nak mkn pun kena sikit2 nom..
    Takut hangin satu badan hihihi..

    ReplyDelete
  13. Fuhh layan kalau makan macam ni. Sedapnyaaa!

    ReplyDelete
  14. alaaa HOK ni... lama betul xmkn sejak mak malas nk buat hahaha.. nostalgia dlu2

    ReplyDelete
  15. makanan legend jgak ni. payah nak jumpa dah sekarang. dok makan masa kecik2 bila balik kampung je. sedapnya.

    ReplyDelete
  16. Sedap cicah dengan sambal tumis ini.. Adoilah kak.. terliur dibuatnya..

    ReplyDelete
  17. Susah dapat ubi rebus pure camtu Mak Nom..
    Mungkin lemak manis rasanya kann..

    ReplyDelete
  18. Alahai ubi godog
    Buat getuk pun mabeles

    ReplyDelete