Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Tuesday, 19 September 2017

Sementara masih boleh menikmati...

Salam Selasa.....

Hari ni serasanya malas nak masak. Serasa tekak macam nak makan Rice tu Wednesday ( baca : Nasi Kerabu ). Terbayang bayang dah dalam kepala ni. Sedapnya lahai..... makan Nasi Kerabu dengan telur masin, solok lada, daging goreng...

Arghhhhh.......

Macam kat syurga..... baru terlintas je dah terhidang depan mata hihi....


Soping jugak kari Kaki Ayam. Banyak ni Rm2 henggit. Separuh orang mungkin tak reti makan Kaki Ayam..... Haih!!!! Janganlah dibayang bayangkan apa yang ayam buat ketika hidupnya..... mak pun jadi tak selera nanti haha.....   


Sedang mak masih mampu menikmati makanan macam ni, sahabat mak satu U, telah pun pergi mengadap Ilahi..... Terputus sudah nikmat dunia yang belum puas dikecapi. Tinggalkan suami dan anak anak yang dicintai. Terpaksa akur, bahawa akhirat jugak yang kekal abadi. Alfatihah buat sahabat yang baik, Allahyarhamah Fadhilah Hashim.

30 comments:

  1. amboi terbayang2 je terus ada depan mata ye mak. kari kaki ayam...wowww sedap nampaknya tu tapi kita ni tak pandai nak makan kaki ayamlah, eh bukan dok bayang apa yang ayam buat semasa hidupnya tau tapi memang tak pernah makan, kalau beli ayam pun saya buang je kaki ayam tu haa. tu dalam plastik hijau tu kuih apa mak?

    ye lah kan setiap yang bernyawa itu pasti akan merasai mati. jadi sementara Allah masih pinjamkan kita nyawa ni kita kumpullah pahala sebanyaknya sebagai bekalan kita disana nanti

    ReplyDelete
  2. selalunya bila hari rabu ada pasar malam,so setiap kali tu jugaklah nasi kerabu menjadi makan malam...hehehe.sedap kan bukan selalu pun

    ReplyDelete
  3. ya Allah..kak gulai kaki ayam tu peberet..kalau mak bawak balik dari tmpat kenduri memang berebut..sdap...hihi

    al-fatihah kepada yang telah pergi

    ReplyDelete
  4. Untuk sahabat yang telah pergi, semoga rohnya dirahmati. Kita juga akan menyusul nanti...

    Kakcik dan adik2 pun tak makan kaki ayam. Tapi waktu kerja dulu, kakcik suka kumpul kaki ayam untuk buat rendang. Kawan2 sepejabat ramai yang suka makan. :)

    ReplyDelete
  5. waduh sedapnya menu ns kerabu kak nom... siap ngn kari kaki ayam lg...

    alfatihah bt arwah kwn kak nom...

    ReplyDelete
  6. husband pun suka mkn kaki ayam..sy dulu buang je, takreti nak proses..sekarang baru masak ambil.

    ReplyDelete
  7. boleh tahan juga harga kaki ayam erk....hehehe...salam takziah buat keluarga arwah...

    ReplyDelete
  8. Anak akak yang paling suka kari kaki ayam ni ,Fateha.Iqa pulak tak mkn sebab membayangkan spt yg hainom bagitau tu.
    Teringat kat kg akak ada satu kedai tu tiap mlm jual roti canai dengan kari caker ayam...famous tu ...ramai pelanggan.

    ReplyDelete
  9. Ish2, bukaklah bungkusan nasi kerabu tu.
    Makan kaki ayam bagus Nom.Awet muda.

    ReplyDelete
  10. Semoga rohnya ditempatkan di kalangan orang2 beriman..

    Suka nasi to wednesday jugak.. kaki ayam pun suka...
    Wah nampaknya selera kita sama...
    Tapi kat kampung makchaq ni x jumpa lagi orang jual nasi kerabu... kalau nak makan kena masak sendiri la nampaknya...

    ReplyDelete
  11. Sedapnya nasi kerabu...
    Ada pulak daging bakar...budu di lupa jangan

    ReplyDelete
  12. Den suko sup kaki ayam nom..
    Dah terbayang2 ni menghirup kuah sup kaki ayam sambil kunyah2 kaki ayam tu..
    Kalau kari kaki ayam ni suka regu dgn roti jala atau lempeng pekak ..
    Perghhh nikmatnya..

    Alfatihah buat kawan hang tu nom..
    Semoga rohnya dirahmati Allah..
    Mati itu pasti..
    Justeru itu perlu bersedia..
    Insaf den nom 😢

    ReplyDelete
  13. Oh, suka kari kaki ayam ya, Hainom? Kat KT mak LL selalu juga beli kari macam ni. Sedih ya, kawan dah tak ada. LL pun ada u-mate dan ex-classmate yang dah pergi terlalu awal. Sementara masih hidup ni, makan ajelah. Of course lah jangan melampau, kan.

    ReplyDelete
  14. Baru ni aku makan laksam, fuhhh...Kira adik badik nasi kerabu gak sbb makanan orang pantai timur kan, nasi kerabu ni cara nak makannya kena gaul semua ulam2an, sambal, budu baru lawan makan ikan celup tepung, perghhh...

    Tulah mak, bila sampai saat dijanjikan, Tak lambat atau cepat sesaat pun, Tak Kira tua, muda pasti pulang mengadapnya

    ReplyDelete
  15. Cak ! Datang jenguk2 sini. Lamanya nda melawat2.
    Mia mkn juga kaki ayam tu okje tapi yg bahagian betis .. yg cakarnya tu lalu nak mkn .. hehe

    Al Fatihah untuk arwah ...

    ReplyDelete
  16. saya pun suka makan kaki ayam, sama dgn anak2 pun.

    ReplyDelete
  17. Aduh mak..tiba2 teringin nasi kerabu..
    Kita dulu tak lalulah konon makan kaki ayam...dah kertu ni baru tau betapa sedapnya sup/gulai kaki ayam hehe...

    All fatihah utk kawan Mak. Moga arwah ditempatkan dikalangan para solihin. Aamiin.

    ReplyDelete
  18. Kaki ayam, my feveret.. Cukup2le UA oiiiiiii, feveret manjang, pantang tgok org mkn..

    ReplyDelete
  19. sedap jer semua mak ;)
    al-fatihah unutk sahabat mak .

    ReplyDelete
  20. Ouch! Mrs. A tak pandai makan kaki ayam cia..cia..cia...
    Inna lillah hiwainna ilaihirojiun

    ReplyDelete
  21. Suka kaki ayam tu. Buat sup pun sedap!

    ReplyDelete
  22. sedap sungguh nasi kerabu....kadang pi pasar malam bedal jugak

    tapi perasaan juga asal singgah di blog kak hainom ja mesti malas masak erk....hahaha gurau ja kak...jangan marah aaa....

    ReplyDelete
  23. kitapun suka kaki ayam,,, dulu tak reti juga makan sebab tak pernah msk dalam rumah kita... mak memang tak reti masak lauk2 yang pelik2ni... dah keluar merantau anak2 dia melantak semua benda... kerabu kaki ayam alahai sedapnyer.. bilalah dapat nak makan lagini...

    ReplyDelete
  24. Sedapnya terliur tengok kuih tu. kaki ayam tu mmg tak makan. hehe

    ReplyDelete
  25. Murah rezeki Tu namanya.. alfatihah buat Allahyarhamah Fadhilah Hashim.

    ReplyDelete
  26. Innalillahiwainnailaihirojiun... moga rohnya sentiasa dicucuri rahmat dan diletakkan bersama para solihin...

    Saya tak makan kaki ayam, Okje... huhuhu

    ReplyDelete
  27. bestnya akak terbayang2 terus ada depan mata. lama tak mkn tengkuk ayam. al fatihah buat kwn.. teringat juga ye utk arwah.

    ReplyDelete
  28. Alfatihah buat kawan seuniversiti Mak. Muda lagi tu Mak perginya. Terkedu pulak membacanya...

    Kak Ton ni bab kaki ayam, tongkeng ayam, leher ayam, memanglah tak sentuh Mak oi. Tak tahulah kenapa. Tak teruja nak mencuba. Kak Ton main bahagian isi-isi aje ^_^

    I tell you, I tak pernah makan rice to wednesday tau. Janganlah dok tanya, Kak Ton memang tak tahu makan nasi kerabu.

    ReplyDelete
  29. Alfatihah untuk kawan mak jilap. Kita ni entah bila. Mati x kenal umur

    ReplyDelete
  30. kaki ayam ????!!!!!! my feveret :)

    ReplyDelete