Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Wednesday, 28 March 2018

Lauk orang malas, tapi jadi pembuka selera

Salam Rabu.....

Malas betul mak nak memblog sejak kebelakangan ni. 
Sebabnya mak tengah sawan melayan online drama episod Syurga Yang Kedua. Dulu dulu masa tengah ditayangkan kat TV, tak pulak rasa nak tengok sangat, sekarang, jadi terjebak pulak dah weyh!!! Bila tengok satu episod, jadi nak tengok episod seterusnya.... Tajuk pun dah memang kasi bergetar jiwa pompuan kan hahaha.....pelakon pulak best best, Fasha Sanda, Elizad Sharifudin, Azizah Mahzan.... itu yang semakin menjadi sawan mak nak tengok tu hihi....

Yang sedihnya, bukan sawan malas memblog je, masak pun mak dah kena sawan malas ni hahaha....
Nak buat sambal kicap pun malas..... sudahnya kita potong potong ajelah. 

Tapi jangan tak percaya yeh.... kadang kadang, benda yang malas malas macam nilah yang jadi pembuka selera kan! Tapi pembuka selera untuk 2 orang yang dah berkilau kilau dalam rumah nilah hahaha........ Anak anak kurang pandang kalau macam ni, dia makan ikan goreng tu aje ha!

Potong bawang merah, potong cili padi, bubuh kicap manis! Wallah........ 


Gu dia pulak dengan ikan goreng, tak pun telur goreng..... 
Lama tak beli anak ikan bawal putih ni sejak tak pergi pasar. Si TLBD teringin. Kat Tesco mana ada! Balik balik beli ikan sama jelah kat Tesco tu, tak ikan sardin, ikan caru, ikan kembung..... naik jemulah kadang kadang..... Kebetulan hari tu ke CS, ada ikan ni.  

Kalau ikut selera mak King, mak tak berapa suka anak ikan bawal ni..... tak de isi oii hahaha.....! Kalau mak makan, mau 20 ekor baru puas ni hahahaha..... 


Malas malas pun, kenalah seimbang...... sayur kena ada, cheewahhhh! Malaskan nak goreng goreng sayur ni, petik ajelah salad hahaha.......




Sekian, cerita malas masak hari itu bukan hari ini yeh .....hihi....

23 comments:

  1. Samalah dengan nieyl...
    kalau makan mcm ni pun dah nikmat rasanya...

    ReplyDelete
  2. Kakcik lebih rajin buat sambal kicap potong bawang cili tu dari buat sambal belacan... :)

    En Suami kalau ke Tesco suka beli siakapsenohonggelamaikanduri...eh! siakap je la, yang tiga lagi tu tak tahu ada ke tidak... :)

    ReplyDelete
  3. sedap tu...nak nak time tgh buntu nak makan apa

    ReplyDelete
  4. banyak sawan ye ...hehe..untungla bole melayan drama kn...tk tgk juga cite tu sbb astro..nk tgk online kemalasan...masak simple pn ok tu

    ReplyDelete
  5. Dilema surirumah tak tahu nak masak apa kans....
    Malas-malas pun masaklah juga kiranya tu hehehe...

    ReplyDelete
  6. teruk benau tahap kemalasan tu..

    ReplyDelete
  7. sdap la tu kak..jgn msk lbh2 nnt mbazir plk..hihi

    ReplyDelete
  8. takpe sesekali jgn selalu, kang pak king cari queen lain kang hehehehhe

    ReplyDelete
  9. Kira lauk rajin jugak ni mak..
    Kalau saya lauk malas, mmg goreng ikan kering ajelah mkn dgn nasi panas.. tu pun rasa nikmat yg amat :)

    ReplyDelete
  10. Lhooo... Tak sangka ko pun kuar entri lauk org malas ek mak, mcm ada contact hati je kita ni, tengok tu ha, ko ulam salad, aku ulam pegaga, ish ish ish. ..macamane boleh tersama nih, konpius aku.

    ReplyDelete
  11. hah..hah... setuju sangat. Kicap is the best pembuka selera. Lately LL pun malas nak masak. Kalau tengok blog LL, asyik makan kat kedai aje. Layan jer lah sawan malas tu kan....

    ReplyDelete
  12. Hihi.. Lauk malas pun sedap jugak..
    Sesekali malas xpe la kan, kalau selalu nnt ada syurga yg ke 2 pulak.. Haha..

    ReplyDelete
  13. malas2 pun menjadi juga lauk tu nom...dah ok lah tu .Makanan seimbang .Lagipun boleh save belanja dapur kan.Yang penting pak king awak tu no komen.

    ReplyDelete
  14. Sama pulak kita Mak.kita pun layan malas jugak sbb cik Abang outstation. Memang lauk malas la hari2 makan dgn budak2 ni :D

    ReplyDelete
  15. Uuuuuu~~~ memang betul tu kak! ni kalau makan time lapo and nasi panas2..berpinggan menokok tambah. HAHAH!

    ReplyDelete
  16. kat cni pown xde anak ikan bawal.....menarik juga goreng macam tu...dah lama buat sambal kicap....

    ReplyDelete
  17. lauk malas memang sedap mak..itu cili kicap sama je dengan saya kekdahnya, tapi saya perah limau kasturi walahhh..dapat makan dengan telur goreng pun jadik

    ReplyDelete
  18. iniler menu kat kedai yang jual ikan bawal goreng panas2tu... nasi, ikan bawal goreng, sambal kicap dan salad... tapi jual kemain mahal...

    ReplyDelete
  19. kalau dah lapo, sedap aje.
    kalau makan kat kedai mau 15 henggit lagu ni.

    ReplyDelete
  20. Dapat dengan nasi panas...laju aje makan tu...sedap

    ReplyDelete
  21. ha haha ha...
    aida kalau bakar ikan, wajib kot kicap bwg gitu.
    cili padi over skit, yummy!
    daun salad best la, Nom. simple tapi sihat.

    ReplyDelete