Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Thursday, 29 March 2018

Pelajar Hebat, Guru Hebat, Sekolah Hebat, Mak Mak??

Salam Khamis.....

Cerita sehari sebelum cuti sekolah hari tu, hari Penetapan Target 2018 untuk pelajar PT3 dan SPM. 
Mak tak terkecualilah kan, sebab TLBD kan PT3 tahun ni. Nampaknya sawan seramlah mak hujung tahun ni weyh hahaha.....

Dah berpuluh tahun meninggalkan sekolah, sesekali datang sekolah, hadap ajelah tazkirah dari pengetua hihihi.... 



Lenguh tangan menulis amanat kat TLBD ni oiii.... hahaha.....
                             



Sebagai emak ayah, kita memang menyimpan harapan nak tengok setiap anak anak kita berjaya dunia dan akhirat kan. Kalau anak periksa tu, biarlah dia cemerlang, kalau anak dah boleh berdikari esok esok, biarlah hidup dia tu senang lenang, sihat walafiat selamanya, kalau anak dah berumahtangga pulak, biarlah rumahtangganya bahagia sampai ke syurga.  

Macam tulah jugak harapan Tok Sri Ti kepada Siti Aafiyah..... Ting ting tak ting, ting ting ting tak ting...... eh...eh.... ternyanyi pulak haih!.....hahaha...

Yang kita mampu hanya bermohon dan berdoa, kerana apa pun perancangan Allah adalah yang terbaikkan.....

Hokey, sebagai menyahut visi sekolah TLBD, ''Pelajar Hebat, Guru Hebat, Sekolah Hebat' maka ......


                     

Mak mak pun tak kurang hebatnya........ hebat berposing hahahahaha...... Kat sekolah pun kat sekolah lah weyh hahaha.....

                











19 comments:

  1. udah nama blogger..mana2 pun boleh possing..hihi. Moga TLBD berjaya dgn cemerlang dlm PT3 nnt..aamiin

    ReplyDelete
  2. semoga dipermudahkan, berjaya dengan cemerlang untuk pt3 nanti...chaiyok tlbd

    ReplyDelete
  3. Diam tak diam kejap je rasanya TLBD dah nak amik PT3 kan.Semoga harapan dan doa ibu tercapai.
    Iman pun nak amik upsr ,misi drama airmata dah pun dilaksana kan di sekolah dia ,semoga ada kesedaran.
    Ermm...sempat lagi berselfie mak2 ni ya.

    ReplyDelete
  4. skrg ni mcm2 yek kak....
    insyallah, TLDB boleh buat yg terbaik nya...

    cantik la gambar kt sekolah tuh kak nom oi

    ReplyDelete
  5. Semoga TLBD berjaya dgn cemerlang dalam pelajaran dan masa depan..
    Hehe.. Asalkan boleh posing ye..

    ReplyDelete
  6. mak2 nyer walaupun seremmm katenyer sempat juga berposing kan kikiki...moga si tahi lalat bawah dagu ni akan berjaya cemerlang dalam pelajaran, dalam hidup, dunia juga akhirat

    ReplyDelete
  7. Cantik ah area sekolah tu ada pokok buluh, nape pak king tak ikut, boleh posing ala2 industan gitew.

    Semoga berjayalah tldb tu dgn dorongan maknya yg ohsem tu kan. Siapa yg taknak anak2 berjaya kan..

    ReplyDelete
  8. anak saya pun sama..

    dah ambik PT3 tahun ini..

    moga mereka berjaya dan berguna pada bangsa serta negara bila besar nanti

    ReplyDelete
  9. berdebar nak tunggu masa "ni" kak..

    ReplyDelete
  10. amanat mestilah didukung bersama.. harapkan cikgujer memang tak menjadiler... seriau juga yer mendengarnyer... posing jangan tak posing kot idak blog takder cerita...

    ReplyDelete
  11. In Sha Allah semoga beroleh kejayaan yang penting rajin usaha.

    Sekolah sekarang memang kelas-kelas peperiksaaan selalu ada program bersama ibubapa. Betullah tu kekadang cikgu pun package sekali bebel kat mak pak anak-anak muridnya hahaha...

    ReplyDelete
  12. Patutnya " ibu bapa hebat, guru hebat, sekolah hebat,pelajar cemerlang"
    kenapa tinggalkan peranan ibu bapa.

    ReplyDelete
  13. PT3 @ SPM?? Keliru pula kita.

    Cuba ingat tarikh lahir anak tu bila?? πŸ˜€

    ReplyDelete
  14. Semoga TLBD terus cemerlang dunia akhirat.

    ReplyDelete
  15. InsyaAllah semuanya pasti hebat! Mudah-mudahan berjaya ye anak akak nanti

    ReplyDelete
  16. In shaa Allah..moga berjaya.
    Anak saya pun ambik PT3 thn ni. Mak dia dah start seram dah...

    ReplyDelete
  17. anak aida thn ni baru upkk, Nom.
    yg no 2. tu pun perut ibu dia ni dah rasa memulas dari awal thn ha ha ha ha...
    moga anak-anak kita sukses la dgn cemerlang kan.

    ReplyDelete
  18. mak pun hebat jugak kan..good luck TLBD

    ReplyDelete
  19. Betui tue..,semua hebat laaaa😁😁

    ReplyDelete