Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Wednesday, 18 July 2018

Carta Teratas

Salam Rabu....

Walaupun cerita open house Raya dah lama habis, tapi cerita bab makan memang tak akan pernah habis.

Makanan faveret mak yang jadi Carta Teratas masa musim open house Raya. Soto....



Bubuh bergedil 2, 3 ketul, bubuh ayam siat banyak banyak, bubuh sambal kicap. Lepas tu duduk kat ceruk jauh dari orang hahahaha....Walahhh!!!.... 

Bukan lagi tak perasan mak mertua lalu belakang,  ..... tapi kalau suami ajak balik memang hentak hentak kakilah kekdahnya hihi...

Carta Teratas makanan faveret korang apa pulak? 

22 comments:

  1. kemain akak..hentak2 kaki..entah2 pak king jeling terus bangun..haha.. Cik Nor ikut jer akak, asal kna dgn tekak..bantai jer semua..haha

    ReplyDelete
  2. suka ltk begedil byk2 hehe...

    ReplyDelete
  3. Ya allah..kalau SA dapat ni...memang wajib letak kicap cili tu banyak..lagi pedas lagi umphhh

    ReplyDelete
  4. Ha aa, soto memang jadi pilihan
    ndak2 kalau soto jawa atau soto madura.

    ReplyDelete
  5. Kalau Sha, carta teratas dah tentulah Lemang dan rendang itik.. Memang tak pandang kiri kanan dah.. Kikiki..

    ReplyDelete
  6. Carta teratas saya nasi impit & kuah lodeh bila nak makan campurkan kuah kacang, rendang, sambal sotong...perghhhhhh

    ReplyDelete
  7. Samalah dengan kita geng w/pun bukan orang johor..

    ReplyDelete
  8. Dah lupa carta teratas.. maklum lah syawal dah habis... hihih
    Padahal main bedal jer apa depan mata :)

    ReplyDelete
  9. sedapnya soto, raya thun ni xmerasa soto...

    ReplyDelete
  10. dah kalau org jawa johor, mmg wajib la cari ini kan kak

    ReplyDelete
  11. Banyak sangat makanan kegemaran LL, so tak tau mana satu top hah...hah.... Wah...syiok Hainom makan soto sorang2 hee..hee...

    ReplyDelete
  12. Amboi kak.. Hentak kaki ye xnak balik.. Hahaha..
    Ira suka gak soto. Tapi kalau bnyk2 menu yg ada tu.. Ira suka ambil yg jarang jumpa. Hehe..

    ReplyDelete
  13. Ingatkan Mak nak citer pasal raja buah. Maklumlah sana sini orang riuh rendah pasal durian je hehe.

    Kita pilih ketupat palas Mak. Tak dapat ketupat palas kira x rayalah :D

    ReplyDelete
  14. Hurm... Mrs. A pun layan jugak soto ni
    Tak tahu apa yang carta teratas HOKje semua pun bedal ngeh! ngeh! ngeh!

    ReplyDelete
  15. Hang sama dgn anak sulong den..
    Carta teratas mmg soto..
    Letak pegedil byk2 dgn ayam carik tu..
    Cili kicap letak byk..

    Den pulok lagi dasyat..
    Semua bedal 😂😂😂😉

    ReplyDelete
  16. Soto sedap kann Kak Nom.. Kuah soto pekat, letak sambal kicap banyak-banyak, berpeluh makan..

    ReplyDelete
  17. Siapalah soto tampa begedil 2 atau 3 ketul...hihi

    ReplyDelete
  18. lama xmkn nasib dh dinner hahhaa

    ReplyDelete