Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Wednesday, 13 November 2019

Nikmat Selera

Salam Rabu korang.....

Tak taulah apa nak jadi dengan makcik ni, sekejap muncul pas tu lama tenggelam, pas tu timbul lagi hahahaha....Tapi serious wei, rindu sangat dengan entri entri korang! 

Korang sihat ke ?? Mak semakin sihat alhamdulillah.... hihi.....Tulah tu, balik Haji ni, semakin menjadi jadi pulak selera makan ni haish!Serious ni wei. Kalau selera bertambah, berat tak naik tak apalah jugak!  Jeles tau baca FB Nora Karim dengan Puan Kutu. Diaorang menuju kesliman dan keruncingan dagu, mak pulak yang semakin menembun dan membulat saban hari hahahhaha....

Geram wei tengok ayam goreng panas panas macam ni, garing berkilat kilat pulak tu ..... lagi lagi kalau perut tengah lapo.....


Nasi Kukus kat Alor Gajah! Sedap! Jarang jumpa Nasi Kukus yang ada kuah masak lomak cili api cenggini ..... 

Dahlah makan berlomak, air pulak lomak berkrim...... Tapi ini bukan air mak ye.... air anak! Mak tumpang sedut sekali dua je hihi...  



Lepas berlomak lomak, kita berchicken grill pulak..... acanelah nak kurus kalau macam ni punya makan hehe!!! Tak healthhy langsung! Mak rasa, kalau boleh kurus pun ambik masa 5 tahun kot hihihi....


Selera ni satu nikmat sebenarnya kan....... Kalau Allah dah tarik nikmat selera, masa tu hidang apa pun depan mata, tak akan lalu kita nak makan. Jadinya, makanlah selagi ada selera..... Tapi, makanlah berpada pada..... Makan bila lapo, berhenti sebelum kenyang, gitu!. Ya.... cakap memang senang hahahaaa...



18 comments:

  1. Lapar tgk2 menu2 tu.. Btul tu.. Makan je la selagi ada selera.. Bila xde selera, yg sedap jd xsedap kn

    ReplyDelete
  2. Betul tu.. masa ada selera tu, makan je..

    Sy pula makin hari makin buntu tak tau nak.makan apa..

    Kdg2 bekal bawa dari rumah, masa nak makan, maggi juga yang dicari, huhuhu

    ReplyDelete
  3. makan la selagi ada selera. tapi semenjak dua menjak ni buntu nak makan dan masak apa. anak anak pun sama sama buntu.

    ReplyDelete
  4. Ye betul. Makan lah selagi ada selera. Kita ni pun bila nak kurus pun tak tau lah.. Moh lah kita sama2 menuju ke jalan diet hahahaha

    ReplyDelete
  5. aduh..lapar terus tengok menu sedap ni. ye, betul sangat. kalau hilang nikmat selera tu, makan yang sedap pun jadi xsedap

    ReplyDelete
  6. Ngences nenguk menu nasi kukus tu.
    Rugi siapa2 yang berdiet.

    ReplyDelete
  7. Tengok menu nie.... Aduiii lapau plak🌹🌹

    ReplyDelete
  8. Assalamualaikum mak :) rindulah dgn celoteh mak hihi...

    ReplyDelete
  9. aduhai kak nom nih, terliur jugak nengok ayam goreng tuh...
    makan jelah kak nom selagi berselera,nikmati je heheheh janji berpada2 jangan la hari2 di telan nya makanan gitu, sesekali kita layan sup sayur jugak hehehhe...

    ReplyDelete
  10. alahai sedapnya.. kami suka menu air dia. sedap

    ReplyDelete
  11. Alhamdulillah. Selagi sihat nikmatilah dengan rasa syukur.

    ReplyDelete
  12. alhamdulillah sihat,
    hajah pun bertambah sihat
    terliur kita,lapau...hihi

    ReplyDelete
  13. CH tengok ayam goreng dgn kuah lomak cili api Tu pun terliur nom..
    Mmg rarelah kuahnya..

    Siapa pulak belajar Di Alor Gajah nom..

    ReplyDelete
  14. haha, jgn dijeleskan dengan orang diet, apa tu diet buat seksa diri je tahan makan? haha, sedap ayat saya, sebab saya pun tgh naik berat ni tapi tak de berdiet pun. biar la dulu, rasa nak diet tu tak datang lagi... hahaha..

    ReplyDelete
  15. fuhh..sedap2 sume tu kak. mmg tak daya nak tolak. :D

    ReplyDelete
  16. Oo aku tak caye ko sedut air tu sesekali, aku rasa mesti 2x,2kale kan..wakaka..tapi siyes weiii antara menu2 yg ko tayang tu aku paling terliuq tengok air tu, nmpk sedap sangat kan.

    ReplyDelete
  17. Aduhai tengok makanan dan air terus rasa lapar walaupun baru lepas makan, memang lemak berkrim..

    ReplyDelete
  18. Fuhh mengancam nye lahai semua..haha lapar nih

    ReplyDelete