Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Wednesday, 28 November 2012

Makan Tanggung, dot..dot.. Cangkung.

Dalam entri  'The End',   Na Hensem Girl mempersoalkan 'kespecialan' SOTONG CELUP TEPUNG GANU sehingga OKje recommend habis-habisan......

Bagi OKjekan Na....., sotong dan kaedah menggorengnya dah tentu sama, cuma yang bezanya adalah TEPUNG.....kat sana tepung yang digunakan macam tepung rangup je.... memang OKje tak pernah jumpa   kat sini! Dan lagi, bila makan dengan ditemani hembusan angin pantai sepoi-sepoi bahasa...... Pergh!! memang 2x sedap! he...he...

Betul kata Cinta Zulaikha, mengikut pengalaman dia yang pernah menetap di Jertih, orang GANU memang suka makan bercelup-celup ni.... he..he.... tapi orang MUO pun suka jugak !! Apa kes ni CZ? he..he...

Cukup, cukup sudah........ pasal SOTONG, pasal CELOP, pasal SATA....... pendik kata pasal makananlah....nanti  Kiera Sakura jeles tak habis-habis ngan OKje!.... Tambah bingung pulak dia nak masak lauk untuk suami tersayang! Baru tau dia, bila berlaki.... pening pasal menu! ha..ha...

Memang sedap bila berjalankan....... dapat tengok negeri orang, dapat makan luar, dapat cuti masak, ni memang betul-betul 'MAKAN TANGGUNG, dot...dot  CANGKUNG' ni...he..he.... Nilah ghupenya orang yang 'Makan Tanggung.......' tu.....  yang sorang lagi, buat-buat terlupa nak letak! he...he...
Terima kasih banyak-banyak Arjuna!


Apa pun, OKje baru balik dari TESCO ni, beli 'ikang' ........  kasi semangat nak masak sikit! ha...ha....

BYE!.......


31 comments:

  1. amboii..balik bercuti dari ganu..terus pandai speaking ganu.heheh..=P

    ReplyDelete
  2. memang pening nak masak tmbh lak bila suami tnye balik "apa awak nak masak rini" grrrrrr

    ReplyDelete
  3. Okjeeee buat na rasa nk kesana esk sbb sotong mmg fevret naaa.... ;D

    ReplyDelete
  4. huihui..kalo camni gayanya okje boley jadi chef ni..^___^

    ReplyDelete
  5. kehkehkeh, ikang yerr...jgn buat ikang masak singgang suda...ke mmg betoi nak buat ikang masak singgang..kehkeh

    ReplyDelete
    Replies
    1. sedap apa masak singgang cz.... Bagus tuk kesihatan tu....

      Delete
  6. hehe selalu try wat stong goreng tepung msti xjadi,hehe tepung xkena kot

    ReplyDelete
    Replies
    1. Samalah....x pernahnya menjadi...he..he..

      Delete
  7. owhh..dtg teranung ye?? lya duk kat kemaman trg je nih...

    ReplyDelete
  8. okje duduk muar ke? muar ada tesco ke?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Taklah Hani KL...org Muo...Muo tak de Tesco..Giant je ada

      Delete
  9. Beli ikang ;) hehe, jom makang kak

    ReplyDelete
  10. seronok nye akak jalan2... jeles2.. saye ne dok uma je.. laki jauh..T.T

    ReplyDelete
    Replies
    1. Laki Dysha kat mana? Outstation ke?

      Delete
  11. g paso beli ikang nak masak apa tuu...iakang sembilang ker..eheh...hah elok stop diter pasal sotong tu..bt teman jeles jer....hihihihi

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dok eh...x de Sembilang hari ni Izan...sedap jugak tu
      ...

      Delete
  12. sodapp nihh, untung lah ookje dapat jenjalan. hihi

    ReplyDelete
  13. ein pun suke mkn yg celup2 nie... sotong goreng tepung, udang goreng tepung, udang butter... yummy!

    ReplyDelete
  14. kalau dapat berjalan ke luar negara lagi best
    !!

    ReplyDelete
  15. Sekali sekala cuti memasak kat umah ni mmg best..

    ReplyDelete
  16. hahaha.. tak leh tahan tajuk n3 tu..

    ReplyDelete
  17. singgah sini..duk tunngu akk ok je x muncul2..monday blues ke..cpt la muncul..rindu dgn entri akk..

    ReplyDelete
  18. makang ikang dalam pinggang..hihi

    besar2 dah anak akak ye

    ReplyDelete