Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Monday, 24 June 2013

JEREBU jerebas...

Selamat bercuti buat semua pelajar dan guru bagi negeri Selangor dan Kuala Lumpur! ......
TLBDlah yang paling seronok malam tadi!....

Dah dapat cuti tu, jangan pulak nak merayap! hehe...... Kurangkan aktiviti luar!..... Indoor tidak mengapa..... Bercakap dengan diri sendiri ni sebenarnya...... maklum ajelah........ Road Surveyor hoho...

Tapi memang betul, teruk betul keadaannya semalam.......




Kalau kat sini pun dah macam ni keadaannya, apatah lagi di Muar..... ohhhh kesiannya kaum kerabat mak kat sana!.....

Harapnya cepatlah pulih JEREBU JEREBAS ni......

30 comments:

  1. harap2 cuaca akan menjadi normal
    doakan hujan akan turun

    ReplyDelete
  2. memang cocer teruk tul...
    tak leh bayangkan mereka2 yg kat jb, muar, ledang dll...
    doa2kanlah hujan turun...

    ReplyDelete
  3. hari ni pun ank2 m3h tak sekolah..tapi tgk cuaca hr ni mcm dah ok..bau asap pun xde..

    ReplyDelete
  4. Oh.siannyer korang kat sane..moga2 keadaan pulih secepat mungkin inshaallah..
    seronok pulak depa tak dpt pie sekolah kan..juruukur jalan, jalan2 dlm blog lah tak leh nak beraktiviti luar tuh...:)

    ReplyDelete
  5. itulah memang tak tahan betul dengan bau asap...& berkabus pula tu....

    ReplyDelete
  6. moga smuanya cepat berakahir..aamiin

    ReplyDelete
  7. sabtu lepaspun teruk jugak... kalu kat sini dah teruk mcm mana agaknye muar tu yek...

    ReplyDelete
  8. kt sinipn dah mula daa berjerebu..

    ReplyDelete
  9. johor pun sama teruk dah tahap dia. tapi lagi kesian area muar.

    ReplyDelete
  10. Ujian dari Allah sebagai menguji hambanya ni dinda. Kanda rasa bila bernafas tak selesa sangat sebab terasa panas. Harap-harap adalah hujan turun bagi legakan environment sekarang.

    ReplyDelete
  11. teruk keadaan jerubu skrg.. sampai sesak2 nafas dan sakit dada ni...

    ReplyDelete
  12. mmg teruk jerebu kali nih.... mmg patut budak2 sekolah di cuti kan, patt nyer mak pak budak pun kene cuti gk nih

    ReplyDelete
  13. kuat sangat bau asap...nampak hari ni lagi teruk ni

    ReplyDelete
  14. mmg terok dah... selayang pun sama... ank2 buah kemain suka depa cuti..kita ni dok riso ...ish..

    ReplyDelete
  15. Adik SA ckp nk drive kena pasang lampu ..ingat nak suh dia balik NS..tp sama jugak keadaanya...well x boleh jgk tinggalkan rumah..takut ada yg amik kesempatan pecah rumah plak..

    ReplyDelete
  16. Jerebu...nampaknya nak pergi Floria di Putrajaya pun tertangguh lah....

    ReplyDelete
  17. harapnya cepat lah beredar wahai jerebu....
    sini pun dah start jerebu jgk kan.. sakit gak mata.. tapi tak seteruk di Muar tu kan...

    ReplyDelete
  18. harap pulih seperti biasa...
    susah bila dah jerebu berjalanan terbatas

    ReplyDelete
  19. harap jung bln nih jerebu dah ok lah . leh gi floria d' putrajaya ...

    ReplyDelete
  20. mungkin jerebu ini balasan pada dosa2 kita.... Allah turunkan bala kecil ini untuk kita berfikir dan bertaubat...

    ReplyDelete
  21. memang teruk okje..kita duduk dalam rumah pun hampir suffocated..siap ada bau macam terbakar lagi..rasanya this is the worst kot..

    ReplyDelete
  22. Homestay murah untuk didiami bertempat di bachang melaka . http://homestaymansorchoot.blogspot.com/

    ReplyDelete
  23. harap2 cepat2 lah hunjan turun....huhuhu

    ReplyDelete
  24. hai jerebu cepatlah berlalu..
    pedih2 ni bila keluar rumah..harap cepat pulih jerebu ni

    ReplyDelete
  25. eemmm...kat kemaman pun teruk juga jerebunya...kesian kan KY heee

    ReplyDelete
  26. Macam mana keadaan today? Hopefully getting better.

    ReplyDelete
  27. setakat harini, keadaan semakin pulih nampaknya kan OKje. ;)

    ReplyDelete
  28. sama sama kita berdoa semoga masalah jerebu ni cepat selesai...

    ReplyDelete
  29. hri ni.alhamdulillah.rasa sejuk sikit berbanding 2,3 hari sebelom ni

    ReplyDelete