Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Tuesday, 15 October 2013

Rendang Malam Rayo

Salam malam Raya sahabat....

Sori sesangat sebab tak sempat nak berblogwalking.... Insyaallah  bila dah lega nanti akan balas kunjungan yeh.....

Baru selesai merendang, sebab pepagi esok sebelum subuh ( ni wayang je ni...hehe) nak bergerak ke rumah PIL.... Nak harapkan mak bangun pukul 4 pagi merendang, tak tahulah tahun bila hehe....

Rendang Malam Rayo....Masa ni baru pukul sepuluh setengah....rondang mak tak masak lagi weyh!...
Bagai merasai kepayahan dan ujian Allah di bumi Arafah,  mak dan suami mak pun turut merasainya Nak..... Yang amat berhajat nak berpuasa sangat hari tentulah Arjuna, OKje lebih kepada nak meneman je sebenarnya, tapi, tu lah kan, kita hanya mampu merancang, Arjuna dapat puasa separuh hari je,  dia demam balik ...... hari tu mcm flu, tadi ceri beri pulak!.....RISAU mak tau!!!....Doakan laki mak sihat yeh! 

Kepala OKje pulak pusing 180 darjah....Dare tinggi ke apa ni.... Semalam kitaorang memang pekena seafood tak hengat dunia kat Umbai, on the way balik KL.......Maklum le memasing perasan belia remaja bila bab makan....huhu..
Tapi syukur, lepas pekena green tea dan berkat doa suami dengan izinNya,  nampaknya OK dah....Kalau tak OK, picto rendang tak mungkin ada hehe....

Oklah weyh... mak dah ngantuk ni....
Salam Eidul Adha buat semua yeh.....




26 comments:

  1. SALAM OKJE..

    SELAMAT HARI RAYA YE...KEPALA SY PLAK PUSING 360 DARJAH...HAHA

    SODAP RONDANG TU WEHHH

    ReplyDelete
  2. Mmg sedpa seafood kat umbai kan okje...salam aidiladha okje :)

    ReplyDelete
  3. Salam aidiladha k.okje....
    Kat rumah ni malam tadi baru buat rendang dgn kari... pagi ni buat lontong pulak...

    ReplyDelete
  4. Salam Aidiladha Okje...
    untung dapat puasa hari Arafah....
    moga anak pak rahman cepat baik.. amin!

    ReplyDelete
  5. salam eidul adha hainom ..
    pepagi ni elok juga ikut arjuna tu tunaikan solat sunat aidil adha tu ...
    apa .. pasti sedap rendang ..

    ReplyDelete
  6. Wow rendang...sedap ni
    Selamat Hari Raya Aidiladha OKje!

    ReplyDelete
  7. salam aidil adha, kak okje.... ^_^

    ReplyDelete
  8. Selamat Hari Raya Aidiladha :)

    ReplyDelete
  9. Selamat Hari Raya Aidiladha OKje. take care..
    bagi arjuna makan rendang banyak2 tau biar baik demam hehe

    ReplyDelete
  10. selamat hari raya aidil adha jugak :) semoga sihat walafiat semuanya , banyakkan berdoa , in shaa ALLAH takde pape, dugaan tuh, jangan lupa kesakitan itu juga merupakan penghapus dosa :)

    ReplyDelete
  11. salam eidul adha okje, semoga segala pening atau kesaiktan atau demam tuh cepat berlalu yer..moga2 dpt beraya ngan cerianya..rendang tuh makan ngan pulut atau nasi impit okje?

    ReplyDelete
  12. Salam aidiladha okje....
    Mana pic rondang yg udah siapnya...??...hehe....

    ReplyDelete
  13. fuyyyooo.. baru abis merendang.. bau sampai ke sini :D
    hehehee..

    Selamat Hari Raya Aidil Adha :D

    ReplyDelete
  14. Selamat Hari Raya Aidil Adha buat OKje sekeluarga..

    ReplyDelete
  15. Rajinnya merendang. Ni dah balik bercuti ke belum? Balik Muo ek...samalah kita sekampung...oppss kita turun bawah sikit lagi.... hehehe....

    ReplyDelete
  16. Salam aidil adha utk Okje dan fmly...

    ReplyDelete
  17. salam malam kedua raya korban..ehe...dah sihat ker ??..
    wah rendang menantu...tentu PIL makin sayang...
    kiter tak masak rendang pong

    ReplyDelete
  18. Salam aidiladha OKje... Semoga sihat dan ceria di samping keluarga

    ReplyDelete
  19. selamat hari raya.. okje habis tak puasa

    ReplyDelete
  20. salam adidiladha,rajin gak tu buat rendang

    ReplyDelete
  21. saya masih tak mahir masak rendang kalu dapat buat mesti senyum cam kambing geee..

    ReplyDelete
  22. sejujurnya deqla x penah lagi try masak rendang... ya Allah.. teroknye deqla ni kan... hahahhaaha... maybe sbb xde permintaan dr hubby... tp nanti nak cuba jugak!

    ReplyDelete