Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Tuesday, 11 March 2014

MAKCIK pun nak berselfie!

Salam Selasa....

Lambat bersiaran pagi ni.......
Sebenarnya dah lama dah berjanji dengan geng x-TIKL, Sher, nak bekfes kat Kedai Kelantan.
Tapi dia bizi memanjang, sudahnya pagi nilah baru dapat dating bersama.
Walaupun macam macam makanan ada, laksam jugak jadi pilihan mak, Sher ambik Nasi Kerabu daging dengan solok lada lagi.... mih..mih...mih...

Duit, macam biasalah ditaja laki memasing hehe....

Mereka yang duduk area Kajang, mungkin dah biasa kot dengan kedai ni. Sebab kedai ni tak pernahnya tak de orang! Penuh memanjang! Termasuklah makcik dua orang kat bawah tu ha....hehe.... Walaupun bukan orang Kelantan tapi selera bukan main....... selera Pantai Timur hehe.....

Jangan marah!! Makcik pun nak berselfie hehe
Terima kasih Papa Zir bagi Mama Zir lepas zoo sekali lagi hari ni hehe.....

57 comments:

  1. hahhaa lepas zoo.. lawak lah Okje..
    uishhh sedapppps nya dpt mkn laksam & nasi kerabu.. Cik Jah mmg berantu mkn nasi kerabu tu.. lepas tu jadi hantu hahaha

    ReplyDelete
  2. sekarang tak kira dah kak..bukan asal pantai timur pon selera tu mai..
    sedak2 sumer makene kelate nih..hahahaha..
    kat area umah ada la akak kelate baru bukak gerai..memang tetiap hari la zee tapau..
    dah lemau bekpes ngan nasik lemak..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul tu Zee.....OKje ada gak kat Taman rumah ni....tp jarang beli ....takkan nak membeli jer.... dah namanya surirumah...hehe malu ngan kakak yg jual tu satu hal, malu ngan Papa Zir satu hal hehe

      Delete
  3. Perghh dah lama akak tak mkn laksam... dah teringin pulak....
    Tunjuk tikit bila nak masuk zoo tu balik ye hainom hahaha ;)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Masuk zoo mana boleh tunjuk CH...kena senyap senyap hehe

      Delete
  4. nasik kerabu my peberet.kat sini ada satu di wangsa maju.selera pantai timur

    ReplyDelete
  5. wahhh...dapat keluar zoo..makan2 dengan bestie...haha. mesti sedap makanan kt kedai tu Kak, tu yg sllu ramai pelanggan ye... :)
    ops! area Kajang? balik sna nti nak suruh Kuling cari makan sini...haha

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bolehlah Atie....sedap tu tak le semuanya sedap tp sebab banyak pilihan kot...

      Delete
  6. Wah..sedapnya laksam tu.. dah lama tak makan ...
    ai, kata ada mak cik berselfie? Mana? Nampak akak comel2 je tu? Lagi-lagi yang tudung merah baju merah tu. Senyum malu2 lepas makan laksam ya..

    Dapat makan dengan kawan sekali sekala mmg sedap kan? Macam2 leh bercerita sama2

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nasib dapat pelepasan AN....seram sejuk mak tau masa nak apply pelepasan hehe.....

      Delete
  7. Makan sambil bergosip mmg syokkan!
    memang x sedap habes nasi sepinggan.. hehehe

    ReplyDelete
  8. len kali bungkus ntuk UA sekali, semua tu makanan feveret kita..

    ReplyDelete
  9. hehe...okje ni kelakarlah
    tapau nasi kerabu tu untuk saya sikit
    saya pun suka =)

    ReplyDelete
  10. Akak pon walaupun org Perlis sangatlah berkenan dengan makanan kelantan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tekak kita mmg universallahkan JA hehe

      Delete
  11. kita org kelantan yng suka masakan orang putih.
    hik

    ReplyDelete
  12. Aikk takkan Selfie satu aje..mana cukup..kurang-kurang tiga dengan gaya yang berbeza..he..he

    ReplyDelete
    Replies
    1. hehe...... nasib ada orang ramai kat belakang tu Raudzah, kalau tak, harus jugak banyak pose tu hehe

      Delete
  13. laksam ,nasi kerabu,makann pantai timur.....sedap tu.kdng tringin sngt ,tapi sini kat pasar2 mlm je ada....nk buat sendiri ....jdi apalah nnti.
    comel makcik ni ya....

    ReplyDelete
    Replies
    1. OKje buat sendiri memang tidaklah SI....tak reti satu hal, malas pun ye..hehe....

      Delete
  14. Kedai kelantan ni dekat mana OKje..dah lama duk kajang ni...x perasan la plak kedai kelantan ni... :)...klu pagi2 pegi kedai macam ni bes...sbb byk pilihan kan...tak ada la nasi lemak...roti canai...bosan..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kalau dari KL, lepas jalan Sg Long tu masuk jalan lama ke Kajang.....
      Lepas traffic light pertama, kedai dia sebelah kiri....dulu sebelah dia kedai jual keta terpakai ...pagi tadi tengok dah tak de kereta hehe...

      Delete
    2. ooo...masuk area sekamat / taman mesra la ni....kat area situ kan mmg banyak jual kete terpakai...nanti boleh la noe survey...

      Delete
    3. Betul Noe.....terer Noe...

      Delete
  15. Wah, akak kalau berselfie bukan main lagi! Malu-malu kucing pulak tu. Eh, sejak bila pulak OKje jadi akak MD jadi adik ni. Memang alahai tak tahu malu, tak sedar diri lagi kita nih.... Kedai Kelantan ni kat mana OKje? Kita rajin gak ke Kajang cari pasal, tapi tak perasan pulak nama kedai ni. Nebemain, kita kalau jjcm pun nak cari anak tekak orang Johor gak!

    ReplyDelete
    Replies
    1. OK jer..... kalau awak nak tambah koleksi kakak MD hehe.....
      Kedai ni sebelah kiri jalan lama ke Kajang melalui Highway Saga. Susur keluar ke jalan lama lepas nampak RnR Bukit Dukung kat seberang jalan. Sebelum kedai makan tu ada kedai santan kelapa dan selepas kedai tu ada kedai jual kereta tapi semalam sebuah kereta pun tak de dah kat kedai tu hehe.....
      Itu wajib dik kena cari Nasi Ayam berlada tp tak pernah jumpa kat KL ni...huhu

      Delete
    2. Aishhh.... malu ah kena panggil Adik nih... Terasa diri muda 10 dekad pulak dari OKje...hehehe....

      Oh, kalau tepi highway tu kita tau ler sangat. Btw, OKje... arwah abang sulung kita bersemadi kat Kajang ya makanya selalulah kita ke sana... Lagipun Kajang tu tempat kita lepaking masa kat uni dulu...So setakat RnR Bukit Dukung tu wa cakap lu, wa tau ler.... (padahal selalu aje terlepas jalan....)

      Delete
  16. Salam haimom,
    Jgn mkn budu mcm letak kicap jer. Mana tau tngk budu ingatkan kicap. Hehe.
    Kok ayu temen

    ReplyDelete
    Replies
    1. hehe..... angger mangan budu koyo kicap..... dak payah tunggu ngesok wes pengsan ndikek hehe....

      Delete
  17. Nasi kerabu fevret.. selalu beli kat pasar malam je.. orang kelantan yang jual... sedapppp!

    ReplyDelete
  18. selfie pon selfie ler..muka muh lawo tu no hal punya..comey weii sejuk mata memandang..uiss udah2 la senyum meleret tu..nak jejak telinga tu weii hehe..ikhlas aq puji ni bukan mengipas noh!

    uiss kome tak masak ker hari ni ? makan luaq nampak ! aq penah juga ghase laksam ni sedap kan..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Eloklah muh kipas...kat KL ni panas weyh hehe....
      Memang semalam kawe tak masak langsung, tengahari beli meehoon sup, petang beli nasi lemak ayam berempah.... maleh weyh nak masuk dapur, kebetulan beras pun dah habis !! semalam buat projek gosok baju, laki mak dah komplen baju gosok dah habis!....

      Delete
    2. uiss awat tak habaq kat aq beras muh abis..boleh aq pi hantaq sana ! hehe
      kira semalam muh pasang bibik la yer..
      aq bab gosok mengosok ni dah lama pencen weyh,..anak aq yg ambik alih pulok, gitew la gupernyer if anak sulung pompuan..muh nak tak jadi besan aq hehe :D

      Delete
    3. Bestnya......boleh le kalau gitu...rajin anak muh tu hehe.....tp sanggup ke dapat mak mertua pemalas ya Rabbi mcm mak ni? Hehe

      Delete
  19. ayat terima kasih tu masih kurang mak...
    cik tambahkan sikit lagi yek..
    terima kasih kerana menaja belanja mak untuk hari ini...mihmihmih..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mih...mih...mih...betullah cik....

      Delete
    2. jgn lupe muahhhhhhh kt pp somi tu...hikhik

      Delete
  20. kitapun suka sesangat makanan pantai timur... makan budu lebih dari orang kelantan sendiri... ooo seronokle ryerk makan ngan kawan2...

    ReplyDelete
  21. amboih... sesekali yek... cer akak cite skt umur akak baper nih.... apasal nmpak muda belia beno

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dah tualah Dana..... kat gambo nampaklah muda sikit kot....kat luar dah tua dah....hehe

      Delete
  22. bila kali pertama diperkenalkan dengan laksam, memang tak pandai makan tapi bila dah dicuba sedap pulak rasanya.. ;)
    itulah.. tak kenal maka tak cinta..

    ReplyDelete
  23. Lepas zoo sekali lagi. Hahahaha. pun boleh yerr Kak OKje. heww

    ReplyDelete
  24. comel lote je akak okje ni:)

    ReplyDelete
  25. bestnya nasi kerabu... dah lama tak makan....

    ReplyDelete
  26. Sedapnya nasi kerabu okje....lama dah tak makan sebab payah benar nak cari kat KK ni. Tunggu bulan puasa barulah dapat makan...hehe

    Duit ditaja oleh laki tu yang paling best :D

    ReplyDelete
  27. selfie pun maintain cun tuh ... ngeh ngeh ngeh .

    ReplyDelete
  28. 1st sekali nak cakap okjer aka mamazir aka zrrafah keluar zooo ni sangat jelita kagum mak hencik nengok aper petuanyer...setaraf Rozita Che Wann tau...tapi ni versi muslimah sejati nih...
    bestnyer dapat jumpa geng gini saya dah lama tak beregeng maklum membizi masa banyak habih atas jalan..Laksam tu fav saya jugek tu ok jer...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Amboiiii suka sangat puji menggunung mak hencik ni tau.....kang kalau mak hencik ni kembang semangkuk ...acaner hehe....
      Sian dengonya..... sabau aje le mak hencik yer....Tapi tak pe mak hencik ramai adik beradik pompuan tu dah kira geng lew tu...

      Delete
  29. Jangan nak menafikan...Jelas nyata OKje masih jelita dan nampak muda...kalah Cik Ta!

    ReplyDelete
  30. makan nasi kerabu ke Okje? hihihi

    ReplyDelete
  31. daklah apa2 makcik berselfie sbb makcik comey..sedap tu nasi kerabu,laksam..dua2 pun sy suka.nasi dagang je tak masuk tekak

    ReplyDelete
  32. Amboi..baru perasan ada gambar mak cik berselfi. Masih macho.. ;-)

    ReplyDelete