Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Thursday, 17 April 2014

Kusss Semangat

Salam Khamis Yaaaa Ahlil Jannah........

Senyum sampai ke telinga mak baca jawapan yang kome jawab semalam tau.........
SERONOK sangat! Seronok sebab tak de yang betul ! haha........ Selamat mak!  Tak yah beli hadiah, yang pasti bukan Pemanggang Ajaib! Tak yah le mintak sepuluh, separuh pun belum tentu dapat! hehe

Meh le mak jamu bubur merah bubur putih dulu mana yang dah penat meneka tu walaupun salah...... Kita banchaan ndisek....

Nak tau jawapan dia ??? Nanti, nantilah ...... Sabau! Hish.... suka tak menyabau tau kome ni!!!

Ni ha...... OKje tengah menunggu orang betulkan aircond ni. Dah seminggu Papa Zir tidur bermandikan peluh tau! Nasib Mama Zir steady jer....... sebab Mama Zir tido bawah kipas haha....... Kuranglah peluhnya tu walaupun tanpa aircond, lebih lebih lagi, belah petang sekarang ni kan kerap hujan.

Sejak dua menjak ni, sejak dah semakin 'sweet 17' ni, OKje kurang tahan sejuklah pulak, mungkin lemak tepu yang berkepul kepul tu dah mencayor kot haha.... Emm..... mencayorlah sangat...... Weyh mak dah 2 hari dah exercise atas treadmil yang hampir jadi tukun tu. Kesian pulak nengoknya, hutang dah habis bayor pun bini tuannya masih tahap itu, tak selim selim hehe....

Entah tahan sampai bilalah semangat mak ni yeh..... Kotnya 'Kusss Semangat' haha.
Harap harapnya boleh bertahan lamalah..... Target Raya nak pakai baju 'Saiz kanak kanak'.....haha....       ( Kalau dah target yang tak masuk dek akal gitu, nampaknya memang tak lamalah semangat tu..... minggu depan gayanya treadmil tu dah lekat kat dinding baliklah tu hoho...

Nak tau benda apa dalam KOPIAH tukan.....


v
v
v
v
v

v

v


 v


v



v



v



v

Auntie !!!!! kitalah yang ada dalam kopiah Tok Wan kat masjid tu.....mih...mih....


                                          OKje rasa ni mesti kes buang bayi ni...... hehe...... 
Tak sangka yek burung pun pandai buang bayi kat masjid .....

Alolo siannya.....nak mamam yeh.... cari umi yeh......
 Ada ke Si TLBD nak bagi apam.... boleh ke? OKje tak bagi....
kang tercekik kang, berdosa pulak ... hehe...


56 comments:

  1. hehehe.. jauh benar dari jangkaan KA Ni , x menang ler gamaknyer yer okje

    ReplyDelete
  2. urmmmmmmmmmmmmmmmm jawapan jauh terpesong, sian kt anak burung tu, mana le ibunya pergi tak balik2 - tersesat gamaknya tak jumpa 'pangkal jalan kot..', ish3x..

    ReplyDelete
  3. OKje.. dah lama x makan bubur tu.. boleh x cik bedah buatkan utk cik jah.. nak harap "kerastangan" cik jah membuatnya mmg tidok lah. tp kalau kejam sangat x nak buatkan, kasik recipe kat cik jah.. tau lah cik jah "merentungkan" bubur tu nnt.. hahahaha

    uikss kesiannya anak bebird tu.. jgn kasi mkn apam.. kasi mkn chicken chop x apa.. hehehe

    ReplyDelete
  4. Amboiiiii.....dasyat sangat tu kalau nak gune size kanak2..ape2 pon cik jelous sebenar nya mak dah setat mula "menghapuskan" lemak2 tepu..cik..tunggu lah pindah umah..dekat dgn kawan cik..boleh g berzuma sesama nanti..
    kahkahkah....sape lah yang mengandungkan burung tu dan tak tahu nak bertanggungjawab...ade ka patut buang dalam kopiah...Alahaiii....cian nye..mesti die lapar..mak nya pon mesti dah pusing2 cari anak nya...keeeee mak burung tu bersarang kat kopiah tu...ehhhhh.

    ReplyDelete
    Replies
    1. dah "setat" "mula" lagi..alahaiiii ayat tunggang langgang...kohkohkoh

      Delete
  5. Laaa burung ker? mesti berzaman tuh kopiah dok tertinggal kat situ...alah ameklah okje buat anak angkat lagi..hehe

    ReplyDelete
  6. sekor je ke okje..sape la tertinggal kopiah tu kan..punya lama sampai sempat burung menetas dalam kopiah tu

    ReplyDelete
  7. hmm.. nasib baik aku xnyebuk bg jawapan kt entry lepas., klu x kompom la kak okjer kene bagi pemnggag ajaib kat aku., waakakakaka

    ReplyDelete
  8. weyhh dik okje tu burung ke katak pisang..
    seram kak tab tengok..




    halahhh tak meghasa nak panggang kambing tata..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kesian kau kak TAB, aku tumpang sedih kau tak dapat nak panggang kambing tu.





      *dalam hati, Fuhh.. selamat kambing aku.

      Delete
    2. tak nak bagi kambing eh



      tak nak bagi naik lamboghini aku



      sape surohh

      Delete
    3. Wei kak. Kambing tu aku mana boleh nak main suruh² aje bergerak ke arah kau? Tak boleh. Tak kena gaya nya lari bertempiaran semuanya.

      Lain la lamborghini kau tu. Boleh tekan pedal minyak bebila aje.


      Jangan la macam tu kak.. kau tak bosan ke naik kereta super laju itu sorg²?

      Meh la kak... ambil aku eh?
      Kau kan sayang aku?


      *muka sedey.

      Delete
    4. tata oii


      ko tak serik2 lagi ker hah??


      hah??



      hah??



      nyemak kat blog dik okje jer,


      nanti dia halo kita macam kambing baru ko tao..



      aku ada lamborghini boleh desup larii..


      ko la, menapak sesorang..miahaha

      Delete
    5. Macam la keta super sport kau tu tak habis minyak, tak pancit tayar? Jangan sombong kak.


      Dah la. Sorry Kak Nom, Kak TAB ni memang. Sorry.


      :peace!

      Delete
    6. Adik okjerrrrr....hehe....meriah sikit hehe

      Delete
  9. lor..
    burung upanyer dalam kopiah tu.
    mmg diluar jangkaan nie.
    kasi adik bela ler jawabnyer ni.

    ReplyDelete
  10. Siannya dgn anak burung nie,klu anak Nurul jumpa anak burung nie,berapa lama agaknya jangka hayat anak burung tu....

    ReplyDelete
  11. Arghhh, nyampahlah jawapan tak betul! Ngelat ... jangan-jangan OKje yang letak anak burung tu dalam kopiah kot... Takpa, takpa walaupun tak menang, meh bagi sikit bubur tu...lapar tau bila rasa kalah cam ni!

    Lepas tu, apa OKje ngan TLBD buat kat anak burung tu? Bagi makan ikan panggang ke?

    ReplyDelete
  12. tak pasal2 ok jer jadi mak burung carikan cacing utk dia ... ada berani ... heheheee

    ReplyDelete
  13. Hahhaha ada2 jer hainom ni tau.... suka buat ai senyum sorang2 depan PC ni tau... dah semua dok tanya.. apa hal senyum sorang2 tu :)

    ReplyDelete
  14. tak de sapa dpt jawap ....hainom smpai buat banchaan ya x yah bagi pemanggang ajaib kat kita org....

    ReplyDelete
  15. Nom, seng nyong cilik-cilik memang selalu lungoh banchaan. Jiran-jiran ncelok seng bocah-bocah lungoh enggoneh deeh mangan. Mangan bareng-bareng nang njeroh talam. Enek kluban. Sedap peh la.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Eh Nom, I'm not sure if you really understand Javanese, but I assume you do since you have those two words in Javanese.


      Hehehe.

      Delete
    2. Wah.....ni Jaws omputih ni hehe....
      Pretty sure my darling i'm Javanese, of coz I understand ......
      Mbiyen angger banchaan, mangan bubur kiyei ramey ramey, nyeduk ey kambik godong pisang, agak ey mbiyen kurangan sudu agak ey.....
      Sa'iki kok wes tuwek yok.....nyonglah ...riko nom meneh...

      Delete
    3. Ala kak, nom banget la kie. Hahaha. Wes kiro tuek pun. Angger wes bojohan, anak ey wes papat, limo. Haa tuek wes kie kan?

      But anyway I'm still young in my heart. Hehe.

      Delete
    4. bodo mangan tempe karo lempeng tak kan lali ngomong jowo ..
      tata .. angger angngel banget ngolek bojo. kon wae okjer ..
      ngolekkay .. mest ndeea ono sedholor seng ganteng2 ..
      koyo filemstar Benjamin S kuwi ..

      neway ..sorry for interrupting both your conversation .
      glad to join in between the lines ...

      Delete
    5. kang, wes enek seng arek nggolek key. tapi mengko de'eh ngomong, ala mok la. mengko angger dhadhi opo², nyong disalah key. wes wong kaie ngomong kayak kui, nyong pun orak opo la. orak kisah.

      tapi kang, ojo riso. sak iki wes enek wes. ngentey ni waie la kapan dhadhi ney. insyaAllah.

      Delete
    6. Cer cite.....Tata kiyei sak benerey wes enek endut opo orong....Ngomong wong ....seng ngakon kuwei Tata....nde'ei pirang pirang konco .Kabehan konconey enek jaran besi....kenal key lah kambek Tata.......ngesok Tata kenek melu bojo ney mareng Krabi kambik kang Aby....hehe...

      Delete
    7. Wah Krabi tu kak. Wala weii.. hahahaha.

      Sak tenan neh nyong saiki wes enek. InsyaAllah angger de'eh tenan neh wek nyong, nyong pun wek de'eh, moga neh kekalan hingga akhir hayat.

      InsyaAllah.

      Delete
  16. Sedap bubur tu... klu wat kenduri doa selamat belah selangor mst ada bubur ni...

    Haha kiutnye...

    ReplyDelete
  17. Husben saya selalu kutuk kalau saya cakap nak beli treadmill..hehe..kompom lepas 2 minggu jadi tukun :)

    ReplyDelete
  18. tak tahu lagsung pasal tekaan ni..ahahahhaahha

    ReplyDelete
  19. hahhaah mana dpt anak burung tuh kak... alamak blh ngomong jowo kambek akak lah ek...
    lama tak mkn bubur tuh kak, dulu2 kalu kt kampung ada selametan msti ada bubur nih kan,...

    ReplyDelete
  20. Ya Allah! hihi... siapa pun tak boleh menyangka ada baby burung dlm songkok:) Pandai pulak duduk dlm macam sarang kat situ kan hangat. Kesiannya... tapi kanda rasa tak lama hidup kalau tak ada ibunya.

    Bancaan untuk siapa tu dinda? Hero dah dapat panggilan ke IPTA ke?

    ReplyDelete
  21. ahahha..tersasar sungguh jawapan smlm tu....
    sedap kah treadmill tu kak?? nak jugak merasa....kot-kot boleh kurus nanti...haha

    ReplyDelete
  22. saya terlepas entry semalam...nanti kena nengok balik...semangat kurus kena ada bukan kurus semangat hehehe

    ReplyDelete
  23. Amboi siap ngidang bubur tu...salah jugek tekaan saya melepasla pemanggang ajaib kihkih...eh saya mmg tergelak sensorang nak pakai baju size kekanak yer...caiyok2 treadmill memanggil tu ok jek jgn nak melepak kat sofa empuk lak yek...

    ReplyDelete
  24. Bubur apa tu Okje? Saya tak peenah makan rasanya..

    anak burung ke kat dalam tu? Alahai siannya ..nampak kecik je burung tu kan.

    ReplyDelete
  25. Bubur hitam putih ke tu? cian la kt anak burong tuuu huhu... selamat mengKuruskan badan ye.. ahaha

    ReplyDelete
  26. ala x sempat nk meneka.hihi
    alolo siannya dia

    teruskan la semangta tu.tak lama lagi nak puasa dh..dpt la tokok tmbah sikit yg mana trrkureng tu khenn .hihi

    ReplyDelete
  27. laaaaa...anak burung rupa nyer
    camne boleh masuk dalam kopiah tu...
    ciannyer dia

    ReplyDelete
  28. la..lambat meneka, kalau tak mesti menang punya::))

    ReplyDelete
  29. sapa pun tak kan terpikir ada anak burung dalam kopiah tu hehe..baik punya port...

    ReplyDelete
  30. dah jadi mcm crita nujum pak belalang plak..
    cuma neng keynay .. ujung critonay ..
    manok ..

    ReplyDelete
  31. org cepat sejuk ni..rasanya lemak dia dah kurang.
    hainom dah kurus kot

    ReplyDelete
  32. hahahaha...patut la semua jawapan tak kena...lari beno dari kebiasaan...

    ReplyDelete
  33. Bubur merah putih ni mak saya selalu buat bila rasa bersyukur atau ada benda yang baik-baik. Bila anak-anak mak dapat kerja, atau dapat sambung belajar atau dapat cucu baru...mak rajinlah buat bubur merah putih ni.

    ReplyDelete
  34. treadmil kite pun dah bersarang..ari2 dok pecut dalam rumah..bersenam dengan si bambam je la..sy pun terngin gak nk pakai baju kanak2 raya ni.huhu

    tak sempat meneka..tp mmg rare burung buang anak kt masjid..haha

    ReplyDelete
  35. burung tue tertinggal je kot. xpun dalam perjalanan nak ambik mak burung kena culik tak? hihihihi tapi kesian sgt tgk lapar tue huuuu

    ReplyDelete
  36. Haha... Burung buang bayi... Ek..

    ReplyDelete
  37. Burung siapalah yang hilang tuuuuu....

    ReplyDelete