Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Monday, 7 July 2014

Sajalah nak JACK bini tu...

Salam 9 Ramadhan......

Baru lepas balik menjenguk abang Nuffnang. Kasi chance le panggil abang, nampak muda sikit hehe.... kan Nuffnangggg.....

Alhamdulilah..... Sabtu hari tu, seperti yang dirancang berbuka puasa bersama PIL dan ipar duai di rumah mak berjalan lancar. Walaupun cuma 2 keluarga adik beradik Pak Jilap yang dapat datang tapi dah macam penuh satu rumah. Bukan orang yang ramai, rumah Mak Jilap yang kecik sebenarnya hehe.... Kalau semua datang, harus mak gelabah tahap panda tu hehe.... Lupa pulak nak snap gambar walaupun dah planned sebenarnya.

Yang pasti, menu hari tu, bukan menu mamak seperti yang dicadangkan Kak Jah yeh..... ( tak laku weyh menu ko Kak Jah hehe....)

Seperti yang dirancang, menu Sup Ikan Merah, Udang Sambal, Ayam Percik special menggunakan Pemanggang Ajaib pemberian Umialya, sayur goreng biasa, ( tak jadi mak nak buat pecal guna Sambal Kacang segera Adey Manis ) dan Puding Karemel! Air, OKje buat Air Sirap tambah Soda, lain kali lah Knor nak buat Air Tembikai  yang Knor suggest tu! Udah itu aje menunya, maleh teman nak masak banyak banyak hehe.... Kuih pedas, mak suruh Pak Jilap cari Murtabak Singapore kat bazar Ramadhan.....
Settle!....

Kasi tempek Puding Karemel sebagai bukti yang mak masak bukan beli! hehe........


Syukur alhamdulilah....... terima kasih Ya Allah kerana memberikan rezeki ini dan dapat lagi dikongsikan bersama orang orang kesayangan Pak Jilap!

Terharu pulak terima ucapan Terima Kasih daripada Pak Jilap dalam Whatapp malam tu hehe....
Sajalah nak JACK bini..... cakap lazat bagai tu hehe....



51 comments:

  1. Salam.ramadhan dari lya..
    Alhamdulillah.. smua sdp2. Lya pon nk beli smula pmanggang ajaib.. sbb ybsblum ni hbs kna bnjir last year

    ReplyDelete
  2. of course ler jack bini, kalau tak nak jack siapa lagi...adoiii...OKje ni punn...ha ha ha...

    ReplyDelete
  3. amboi , menayang whatssap ye ... mmg patut kena puji . rumah saya pun selalu ada tetamu memandangkan my bonda duk bersama . Jadi , bkn mudah nak memasak dgn skala besar nak merayakan tetamu ... bersepah dapur tau mak jilap .

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul tu Vee.... kalau ada penolong senang kerjakan Vee....boleh tolong kemas hehe

      Delete
  4. wah.... banyak betul yang okje masak... tertelan2 air liur baca... (walau xde gambar... ku boleh bayangkan... hahahah

    ReplyDelete
  5. saperlar X sayang bini tapi ade mak kann., kannns ;D

    ReplyDelete
  6. berjaya juga ye..dapat pahala melimpah ruah..
    giliran knor berthun tak buat asyik kongsi dgn kak ipar aje..teman bzz buat tempahan..pagi aje ye..petang luruskan kaki dn jenguk okje ni..

    keluarga asyik perli jer..bila nak buat..bila nak buat..rindu masakkan kitalah tu..

    tahniah pada teman kita ni kerana telah berjaya menjamu saudara ipar duai..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nasib masih sempat nak menjenguk kengkawan walaupun bizi hehe....
      Yelah mereka mesti rindu rasa masakan Knor......Tangan Knor dah standard Chef hotel tau! hehe....

      Delete
  7. Kesian pulak si abang tu terbaca siap komen sama
    Nanti balik minta mak buat lagi ye abang long..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sambal Udang ngan Karemel tu dia suka kanda.... Tengok karemel hari tu teringat dia kat sana ...

      Delete
  8. dapat pujian lagi tu..OKje..tahniah!!!..

    ReplyDelete
  9. Alhamdulillah.. biasalah tu menghargai isteri.. nanti kalau tak puji, si isteri merajuk tak nak masak lagi tak ke naya nak kena beli kat luar? seronok makan ramai2 ni

    ReplyDelete
    Replies
    1. Haha kan Syaz....terus mogok masak sebulan

      Delete
  10. Selesai sudah. Takda maknanya nak gementar bagai lagi yek. Amboi, siap W/A gitu. Mesti senyum lebar sampai bawa tidur malamlah tu :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Eh peliklah .....nape komen pendik hari ni? Lapo yeh! hehe

      Delete
    2. Komen pendek salah, panjang pun salah. Dok dekat-dekat ni memang serba serbi salah tau. Nak merajuklah, nak lari keliling pokok bunga raya dengan baju budak K-pop :) Eh, lupa pulak posa! Takpalah postpone jek merajuk tu masa ABC nanti :D

      Delete
    3. Pendik mmg salah tp kalau panjng mmg tak akan salah.....syok weyh baca novel hehe....

      Delete
  11. suka la tu kene puji ngan suami., hehehe
    ni nama nya menghargai., huhu

    tengok duit raya ke., da bnyak tu bleh kluar da.,

    ReplyDelete
  12. kiranya sedap betul tu bila suami dah puji..orang laki biasanya susah bab nak memuji ni..tahniah buat hainom sbb berjaya masak lazat2 dan suami puji.. pandai suami jack bini dia ye..hehe..dia bangga isteri dia masak lazat...tetiba lak teringin nak merasa air tangan hainom yg lazat tu..hihi..:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sura .....lazat tu buat manis mulut jer sebenarnya....realitinya idak le lazat mana pun hehe....biasa biasa jer....Kang tak puji bini, bini tak mo masak dah tuk famili dia tu yg kemain lagi dia pujinya.....tak yah lah weyh mengidam masakan kita...tak sedappp pun!! Hehe ..

      Delete
  13. alhamdulillah.. suka lettew mak pak jilap memuji ye siap wassap tu. hihi..

    *okje sy mkn nsi juga tp selang sehari.mkn bdua tak beria sgt la okje. nk msk mcm mcm lauk. nk mmbli risau keracunan mknn la, apa la.. hihi.. demi kesihatan dan budjet..

    *nasib sy la okje ayor tak da. ni pon xda lagi.hukhuk. dugaan bln puasa ni..

    ReplyDelete
  14. Amboi2 jeles u..

    Kalu bukan Pak Jilap, xder sapa yg nak pujikan, itu pujian ikhlas lahir dari hati seorang suami buat isterinya, kita tumpang bangga tau..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul UA...sapalah lagi nak puji isteri kalau bukan laki sendirikan....huhu

      Delete
  15. jelesnya..
    nga pujian itu...
    oh..

    ReplyDelete
  16. waaaa lenkali nk suh msk lg tuh kak

    ReplyDelete
  17. mesti terharu dengan pujian tu kan..

    ReplyDelete
  18. PALING MENGGEMBIRAKAN SEORG ISTERI BILA SI SUAMI PUJI :) TINGIN CAMNI GAK . HEHE

    ReplyDelete
  19. Amboi siap ada pujian dari orang tersayang lagi tu .... mesti tersipu2 malu lah tu okje ... hehe

    ReplyDelete
  20. enak ey puding kuwi
    kepingin arek ngicip :)
    seronok kan buko poso ramei2 :)

    ReplyDelete
  21. Sedap bangat lah tu. Pandai pak jilap ambik hati bini dia kan..

    ReplyDelete
  22. bagi seorang suami air tangan isteri lah yang paling sedap hainom...bestnya dpt whatapp pujian...romantik gitu.
    seronok kan dapat buka puasa ramai2 gitu....meriah

    ReplyDelete
  23. waaaa....bestnye okje dpt mesej cam tu kan:)
    hari2 masak pun takpe bile suami puji gitu..hehe

    ReplyDelete
  24. Bertambah sayang pak jilap dan beebesar hatinya pada istri tersayang.Masak sedap2 untuk familynya berbuka puasa.. :)

    ReplyDelete
  25. Ini memang jarang dijumpai, syoknya..suami puji isteri masak sedap dlm whatapps family. Memang pandai ambil hati isteri tu..

    Tahniah okje, berjaya masak sedap2 utk famili ipar duai datang makan..mesti senyum kepuasan semua yang datang tu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Haha.....tak nampak pulak mereka senyum kepuasan AN...Harapnya oklah kot...

      Delete
  26. pewittt... nak idang untuk pil ni bukan mudah, jkalau saya mmg tak kan dapat la. hahaha siap dapat pujian tu, Allhamdulillah berganda pahala cik okje.

    ReplyDelete
  27. hek elehhh tak laku menu cik jah suggest tu?? hahaha
    ok lah tu bila pak jilap dah memuji means minggu depan boleh lah panggil org2 kampung datang berbuka kat rumah Cik Bedah.. muahahahaha

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kome sajakan Cik Jah nak mendera mak....hehe....

      Delete
  28. auww... so sweet dapat msg cenggitu... Sekali sekala jack bini... pandai papa zir ambil hati bini dia :)
    Memang sedap betul la tu... tgk senarai menu2 tu pun saya dah telan ailio...
    Banyak dapat pahala jamu tetamu di bulan Ramadhan ni :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bijen.....kena pandai ambik hati le sebab nak masak utk keluarga dia ha.ha..

      Delete
  29. sweetnye lahai...mesti akak msk sedap kan kalo x,xkn kne puji kan..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Taklah sedap mana pun PU.....alah setakat benda tu apalah yg lazatnya .....tulah yg okje kata tu .....nak jack bini hehe

      Delete
  30. Wah sweet n romantik gitu!kalau mcm ni mmg masak tetiap hari pun sanggup hihi.tahniah okje!
    Sedap2nya menu tu.
    P/s:suamimmg sepatutnya sentiasa mhargai isteri n x kedekut memberi pujian n kasih syg pd isteri n anak2

    ReplyDelete
  31. tabik..tabik...aduhai, jeles nya dapat masak berapa lauk tu. 1,2,3,4....lain kali boleh jamu lagi ni. yang best tu dapat penghargaan dr suami dalam WA...memang terbaik

    ReplyDelete
  32. mesti sedp beno la tu..smpai dpt puji pujian dr pak jilap

    ReplyDelete
  33. wah kena puji denga laki sendiri
    tu yang buat rasa cam melayang aje dak..hehe

    ReplyDelete