Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Wednesday, 29 October 2014

Onyeng

Salam Rabu.....

Mak punya Tetamu Ramadhan dah jadi penduduk tetap rumah ni nampaknya. Daripada OKje kurang suka dah jadi sayanglah pulak. Bila nampak kuda besi sampai depan rumah, mesti dia datang sambut depan pagar. Ohhhhh sweetnya ko Onyeng.



Walau dah beberapa kali balik kampung dan ada kalanya bermalam sampai 2 hari , nampaknya dia masih lagi wujud kat rumah ni. 

Daripada badan kurus dulu, dah jadi gemuk. pun sekarang!


Masa dia mula mula jadi tetamu 4 bulan yang lepas
Kalau OKje tengah masak dia mesti bersantai dekat dapur jugak. Macam tu jugak kalau OKje jemur baju. Pendik kata suka mengekor kemana orang pergi. Dah macam budak kecik jugak dia ni....

Selama dia datang baru 2 kali dia mandi.Barulah boleh belanja wet food sekali sekala, kan Nyeng...... Tengoklah rajin ke tak rajin tuan dia hihi......Eh? Mak bukan tuan dia lah, tuan dia dak TLBD tu....... 


Ada aje pak we yang mengacau....... Hish ..... dengar sini Onyeng!!! Jangan berani berani nak mengandung yeh Nyeng !!!! Awak mengandung aje ibu buang! Mak tiri betul kan! haha.....


Tapi, biasanya yang suka cari gaduh si Onyeng nilah....... suka terkam terkam si Tom ni....
Cerita pasal kucing, teringat pulak sahabat kita yang suka bela binatang kesayangan Nabi ni, blogger Noe Suhaimi, yang dah macam doktor Veterinar ngan Aby yang selalu menang contest kucing.  

Katup sikit kaki tu Nyeng....malu kawan ibu tengok! hihi

Agaknya dia ni jenis kucing pendiam kot. Sebab dia ni tak banyak mengeow...... kalau kami tengah makan, dia sabar aje tunggu bawah meja sambil baring.

Kasi selfie sikit Nyeng!!! hehe.......


Haih...... mana aci weyh, Onyeng jer sorang yang selfie...... haha.....




48 comments:

  1. Ni ibu tiri yg baik hati sebab dari kurus jd gemuk ko Onyeng hehe..

    Dah mcm 3 beradik pula gambar kat bawah sekali tu .... jeles lah pula tengok yg tengah2 tu awet muda :P

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tak yah nak jeles jeleslah..... tu makeuplah Mia....cuba tak makeup kalooo hehe

      Delete
  2. ibu onyeng tu lagi comel pada onyeng...tersangatla ayu...:)

    ReplyDelete
  3. ololo..comelnya onyeng... jadi anak bongsu la lepas ni.. makin montel tu tanda ibu sayang tu....lain kali boleh kata, kalau onyeng comel, tengokla siapa ibunya..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Haha..... harus masuk Malaysia Book Record ni AN..... manusia beranakkan kucing haha

      Delete
    2. Haha... buat2 xfehe la pulok

      Delete
  4. Dia tahu bahawa dia telah datang ke tempat yang betul. :)

    ReplyDelete
  5. heheehe..comel sgt tau awak!meh la kwn dgn kwn2 awak seramai 7 ekor kat umah aunty ;)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hoyo..... dia lagi banyak rupanya 7 ekor?...Bela ke Izwa?

      Delete
  6. onyeng semakin montel..
    cun giler selpie last tu

    ReplyDelete
  7. blh gak jadi kwn kat umah hainom . senang jer jaga kucing ni ... tom tu kucing jiran ke ... bercekarama lagi tu ... saya mmg pecinta kucing .

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ha a Vee, kucing jiran selalu datang rumah cari makan...Si Onyeng ni kurang sukalah makanan segera tu

      Delete
  8. antara onyeng dan empunya blog punya selfie
    saya pilih empunya blog
    cun wei! yang kiri kanan tu adik ke? hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. Eh? Ni apa hal nak pilih pilih ni....ni bukan pilihanrayalah haha.....salah masuk kandang ni hehe

      Delete
  9. Cantik bulu si Onyeng ni...gebu2..

    ReplyDelete
  10. comelnya dia...tp saya ni x suka kucing....geli...hehe

    ReplyDelete
  11. Ni mesti rindu nak beranak kecil ni. Takda anak kecil, Onyeng pun jadilahkan, OKje. Ada juga kawan bermanja time tinggal sorang-sorang kat rumah. Bab kucing ni memang tak berapa gemar sangat sebab saya penggeli. Memang tiada haiwan peliharaan di rumah. Untunglah Onyeng dapat mak tiri macam ni. Walaupun tak bagi bunting, dapat green light untuk bermanja-manja dating dengan Tom kat luar rumah pun jadilah. Asal tak kena halau keluar rumah sehelai sepinggang!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hish merepek......dah sedap weyh tidur berdengkur sampai pagi haha....Semalam dia berak depan pintu bilik air bilik mak tau....geram sungguh. Serta merta kena sumpah dengan mak tiri. Tak pernah dia buat kerja mcm ni... Boleh pulak dia buat semalam. Baru kena puji baik....Cis!!!

      Nampaknya belum mau bercengkerama lagi tu...masih gaduh gayanya...Best jugak dpt tengok free kucing bercengkerama haha

      Delete
  12. Kat umah bunda ni ada sekor..nak kata pendatang tak jugak...malam2 je dia datang tido kat porch tu...dah pagi cabut...nak diambil gambar pemalu...cabut...bunda kata tu kucing liar...sombong...tak jinak walau pun anak2 suka juga panggil2 dia...tapi npak je kitorg klua cabut...sombong..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Si Zarif tu mesti suka kalau nampak kucing tu KN

      Delete
  13. Kucing ini kalau bukan manusia yg jaga memang susahlah nak cari makan sendiri.
    Rumah kanda ni pun ada seekor yg mendatang dari baby. Kanda rasa org buang. Tapi dek kerana kesian jaga juga walau kanda ni takut kucing. Jadi anak-anak dgn papa dia yg bagi makan selalu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yelahkan kanda..... mereka menumpang simpati orang....tapi pandai ajelah depa cari makan sendiri kanda kalau kita tak bagi makanan pun

      Delete
  14. kalau kita bela kucing, katanya Allah nak beri kita rezeki. Gitulah yg saya dengar..
    moga keluarga kak sekeluarga bertambah rezekinya nanti.. Aaminn.. =)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aminnnn...pernah dengar jugak. Bagi makan kucing juga satu sedekahkan Gee....Sambil bagi makan tu sambil niatkan dalam hati apa yang kita nak.... katanyalah...

      Delete
  15. Mudanyaaaa ibu onyeng jeles2.. ni mesti tenang orang nya hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tenang apa ke bendanya kelam kabut aje rasanya haha.... You kita nak pergi blog awak tak bolehlah kenapa yeh?

      Delete
  16. Ya Allah..comel nya...bukan kucing..tu yang gambar last tu..comel nye....ekekek

    ReplyDelete
  17. kasi la Onyeng makan pil perancang! baru tak ngandong..
    hahaha

    ReplyDelete
  18. Wahhh gambar tiga beradik perempuan yang lat tu paling top.. ehhhh pujian ni. hehhehehe
    moga makin murah rezeki uols berbakti pada haiwan kesayangan nabi.. kami ni kalau rumah besar dan ada halaman, memang nak bela kucing.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jijah dengan Tipah sure suka yek.... Tapi persoalannya Mak Jijah ngan Tipah sanggup ke bela?

      Delete
  19. OKje ..nafsu binatang tu, boleh ke nak halang Onyeng tu keh keh...

    p/s anak sy berdua je (umo 17,13) mungkin blh kompromi lg, kalu ada yg ketiga mesti ada geng nak komplot .

    ReplyDelete
  20. kucing tu comel dan tuan nyeeeee sama comel jugeee!!!

    ReplyDelete
  21. salam hainom ..
    males ndelok gambar Onyeng psl neng umah ku pun akeh kocing ..
    sukak ndelok gambar seng nginsor sekali ..
    hihi..
    (entes tekan omah seko Bera)

    ReplyDelete
  22. Onyeng comey, OKje lagi la comey!! Maksu pun ada kucing yang suka datang rumah. Ni ada pulak sekor dah beranak pinak tapi maksu tak bagi masuk rumah. Anak maksu allergy bulu kucing. Mudah dapat athma. Dulu teruk jugak athma dia..la ni alhamdulillah ada kurang sikit. Konsistent bg dia makan madu ngan shaklee. Ehh...ni cite kucing ka pasal athma plak nii.... Adehhh..melalut pulak maksu kan...hihihi...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tulah pasal Hanim...yg kecik tu pun ada sikit athma....la ni tgh batuk seme...dah lama jugak dia tak kena, tapi sejak berkucing ni jadi pulak..... hish....Tak pe promote produk sekali haha

      Delete
  23. suka kucing dr jauh jer... dkt2 tak mau..

    gambar yg last tu... yg tgh2 tu mcm pangkat ank2 je.. sweet2. jgn kembang punggkok plk ye hihi

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pungkok dah sedia kembang Knor haha....dah tak boleh nak kembang lagi haha

      Delete
  24. Comelnya oyeng. Saya suka kucing. Suak tgk aksi2 kucing. Boleh tergelak sorang² di buatnya.

    ReplyDelete
  25. seronk nyer dier dapat mak tiri yang ohsem yer oyeng! hehehe

    ReplyDelete
  26. ishhhhhhhhh garangnya, bagilah oyeng kebebasan, iapun nak kebebasan, berkasih sayag gitu, mana tau dapat cucu lagi

    ReplyDelete
  27. cutenya si onyeng tu..
    helok lah dapat bertuankan mak jilap.. rajin kedapur, rajin meneman.. boleh lah jadi bibik sepenuh masa.. hehehe..

    ReplyDelete
  28. bertuah onyeng dpt mak tiri yg baik hati..ohsem lagi..

    ReplyDelete