Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Friday, 6 February 2015

Diri sendiri dan KEREPEK PISANG

Salam Jumaat .......

Sebenarnya mak sudah kehabisan idea weyh. Nak up entri apa pun tak tau!! Nampaknya benda depan mata ajelah jadi bahan entri hihi....

Kerepek Pisang ni OKje beli masa singgah solat Zohor kat masjid Bangi cuti Thaipusam baru ni. Meriah sungguh bisnes kat masjid ni. Macam macam ada. Jubah ada, kopiah ada, minyak wangi ada, kerepek pun ada. Tetiba teringat pulak anakanda Sudden Attack dan kawan dia yang pernah menjual dadih setiap Jumaat kat sini lepas SPM tahun lepas. Sampai kena marahlah dengan AJK masjid sebab jual tanpa permit. Garang betullah abang haji Masjid Bangi ni yek.....

Mak sebenarnya tak delah suka sangat kerepek pisang ni. Tapi entah kenapa, hari tu tengok kerepek pisang macam menggiurkan pulak hihi.... Sepaket dia jual Rm12 henggit.



















Kalau bab bab kerepek ni, budak budak lebih suka Kerepek Bawang. Pak Jilap pulak suka Mini Popia yang sebalang cecah Rm30 henggit tu. Seleraaaaa Pak Jilap.... bukan main lagi kan, yang mahal saja!
Selera OKje? Huh...... selera Dinasor, semua pun belasah haha.....

Ha ? Korang pulak suka kerepak apa? Ke sama jer selera dengan OKje? hihi....

Terdampar Kerepek Pisang ni kat dalam plastik 2 hari, baru semalam terasa teringin nak makan. Baru semalam jugak Kerepek Pisang ni masuk dalam balang. Sendiri jugak yang masukkan. Dan sejak semalam jugak diri sendiri yang makan sorang sorang. Dah sendiri teringin sendirilah makan ! Ye dak....

47 comments:

  1. Samaaaa.... saya pun selera dinasour... semua telan.... kerepek beb.... mesti mau...

    ReplyDelete
  2. kerepek pisang ni sekali makan memang berhantu... tak boleh nak stop... hu hu hu...

    ReplyDelete
  3. kalo dapat ni sebalang kejap jer abis..sambil layan drama sambil mengunyah..

    ReplyDelete
  4. noe telan semua..lebih dari dinasour... :)

    ReplyDelete
  5. kerepek pisang kalo dikudap-kudap time layan TV,tak sampai 5 minit, habisss! hehe

    ReplyDelete
  6. makan dlm kereta masa travel pun sedap..hilangkan ngantok..

    ReplyDelete
  7. ai suka ... sedap tu tp klu mkn tak berenti .. kalau berenti jap lg kunyah lagi hahah sampai abis

    ReplyDelete
  8. acik suka jugak kerepek pisang ni okje..tapi kan selalu beli di Batu Pahat.

    ReplyDelete
  9. dana bukan dinosor jgk seleranyer kak... kerepek pisang is feveret... kepek ubi pun bedal... kalu dpt kepek keladi mmg terbaik lah kak... apa lg kerepek msti suke nyer..
    i is org kampung kak

    ReplyDelete
  10. Kakcik suka juga makan kerepak - tak kiralah kerepek apa. Tapi kebelakangan ini, dah tak terliur nak makan kerepek disebakan masalah gigi yang makin kurang dan rahang yang masih sakit... :(

    ReplyDelete
  11. kerepek pisang kalau makan masa tengok tv memng cepat aje habis. hehehe ^^

    ReplyDelete
  12. Eh, meh sep-sep sikit! Kak Ton pun suka kerepek pisang, Mak! Sedap apa buat kunyah-kunyah ketika santai depan komputer. Agak-agak dah nak separuh balang kosong, barulah terasa insaf. Biasalah Mak, kalau kita teringin, kitalah yang kena buat segalanya dari A sampai Z. Sebab itulah Kak Ton suka buat drama sebabak kat rumah. Kalau tidak, langsung tak dapat perhatian tau!

    Ni Kak Ton tengah mogok tak mahu masak dan makan tapi tak tahulah berapa lama Kak Ton boleh bertahan. Hahaha!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mak malas jer nak buat drama sebabak, kak Ton, bukan apa..... tak de sapa nak layan pun. Tak pasal pasal mak keras sesorang kat penjuru rumah tu kang haha....

      Mogok mogok jugak kak Ton, tapi jangan sampai kejung udahlah..... Kak Ton oiii... Kang jiran sebelah jugak yg susah tau!kehkehkeh...

      Delete
  13. laa...ingatkan hainom buat sendiri kerepek pisang tu....
    kalau kat rumah kakak kerepek pisang sekejap je licin apatah lagi bila semua anak2 ni ada...semua selera dinosor semua kerepek dibedal je.

    ReplyDelete
    Replies
    1. SI..... belum teringin pulak nak buat sendiri hihi..... Rasanya lebih sanggup tak makan dpd kena buat sendiri SI haha.... OKje tTak delah suka sangat kerepek pisang ni SI

      Delete
  14. Kerepek pisang pun kegemaran CH juga hainom tapi yg paling suka sangat Kerepek Ubi Pedas tu.... ahh sudah... dah teringin pulak nak makan kerepek upi pedas tu hainom :D

    ReplyDelete
  15. Kalau rumah kanda memang lebih suka kerepek pisang tanduk. Pisang lain kurang sikit. Ini kalau kat rumah kanda sampai terus aje buka plastiknya dinda. Masuk balang dua-tiga hari habislah..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kat rumah ni tak de sapa yang teringin kanda......dindalah makan syok sendiri

      Delete
  16. nk buat bisnes kerepek pisang la, Okje blh jd pelanggan tetap....hahaha

    ReplyDelete
  17. Kerepek pisang memang sedap, sambil2 bw, krup krap kejap jer licin sebalang...

    ReplyDelete
  18. pasti sedap..Etuza suka makan sebenarnya ni ..hehehe..ada adik buat so beli kat dia makan sama2 dengan anak2

    ReplyDelete
  19. kerepek pisang pedas...nyumss....!

    ReplyDelete
  20. Saya pun suka kerepek, tak kira kerepek apa, maruku pn jadik

    ReplyDelete
  21. saya sukaaaaa sangat kerepek pisang. tapi pisang mahal lah sekarang ni, makin kurang jumlah kerepek pisang dalam sebungkus walaupun harga masih sama.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yelah kan ST....rasnya dulu Rm10 henggit pun dapat kot!

      Delete
  22. saya ni penggemar kerepek pisang..kalau beli sebungkus,hari tu jugak habis dikerjakan kami anak beranak..hahah...tahap dinasor kita lebih kurang sama je kot..

    ReplyDelete
    Replies
    1. haha....teruk sikit daripada OKje tu DR

      Delete
  23. Makan ni kalau apa pun tak jalan , dok menghadap ni ja.. Sedap!!!

    ReplyDelete
  24. Saya selera dinasour juga..pendek kata satu famililah..segala jenis kerepek..klu ada tak smp 20 minit licin.okje OK lagi tahan dalam plastic dua hari.huhu

    ReplyDelete
  25. Saya selera dinasour juga..pendek kata satu famililah..segala jenis kerepek..klu ada tak smp 20 minit licin.okje OK lagi tahan dalam plastic dua hari.huhu

    ReplyDelete
    Replies
    1. Rumah ni kalau kena selera diaorang, tak sampai 20 minit jugak, habis PK haha..... Ni kerepek pisang, yg mmg bukan selera depa .....tu yg tak laku tu

      Delete
  26. Kak hainom, setakat sebalang kepek pisang tu sekali jalan saya boleh habiskan.. sambil ngadap laptop mulut mengunyah...hihi

    ReplyDelete
  27. Salam hujung minggu hainom...
    KN suka kerepek pisang ni...raya wajib ada...

    ReplyDelete
  28. nana pun selera dinasor..haha .semua belasah..tp bab kerepek ni memilih jugak.
    dan semestinya kerepek pisang tanduk ni kegemaran nana .haha:)

    salam perkenalan kak :)
    jemput ke blog nana

    ReplyDelete
    Replies
    1. Salam kenal Nana...... insyaallah sat lagi yer....

      Delete
  29. First time dengar ehh baca selera dinasour..hahahaha

    ReplyDelete
  30. Semuanya sendiri.....ala cian nyer dia
    Cer bawak balang tu sambil2 tengok drama ke cerita hindustan ke..mesti best..

    ReplyDelete
  31. akak jom mkn berdua..comfirm 5 minit habis kerepek pisang akak tu..haha

    ReplyDelete
  32. Kerepek pisang ni layan jugalah tapi tak lah sampai ketagih. Mia suka juga dengan popia kecik2 tu tapi mahalnya .. tak termampu nak mkn selalu .. setahun sekali jak beli .. hehe

    ReplyDelete
  33. tang masih blh mkn ni rugilah klu memilih . apa kesah dgn selera dinasor . janji dapat mkn sedap kan ... keltik'an ni saya mmg suka hainom . klu dpt kerepek sukun la saya tak toleh keliling wpun zombi melintas ... wahahahaaaa

    ReplyDelete
  34. kerepek pisang kesukaan akak.. tapikan tengok pisang juga kot...
    ada yang sedap ada yang kuran.g.

    ReplyDelete
  35. Sedapnya kerepek pisang... smbil depan fv x sedar hbis sebalang... heee

    ReplyDelete
  36. kerepek pisang ni favorite saya ok!!

    ReplyDelete
  37. ada masjid dekat mana ntah. shah alam kot. situ pun byk jugak org menega. blh dikatakan sepanjang kaki masjid nk ke bilik wuduk banyak org menega kt situ

    ReplyDelete
  38. saya suka kerepek bawang...
    kerepek pisang suka juga tapi kurang sbb bila makan rasa melekat je kt gigi

    ReplyDelete
  39. saya semua kerepek saya bedal aje!
    janji jangan mason sangat, idak putus selera =)

    ReplyDelete