Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Tuesday, 1 March 2016

Semua ni salah siapa?

Salam Selasa.....

Macamana nak mengekalkan berat badan ? 

Haih!!! Macam pelik weyh bila Nor Azimah tanya mak cenggitu!!! Manalah mak tau! Badan mak sendiri pun tak terbela ni hihi....

Ko ni salah tanya oranglah  mak!!!! Cer tanya blogger yang kurus kurus tu....macam Izwa ke, Lieya Latif Latif ke, Yati, Cahaya hidupku ke, Baby-pose ke Malinda, wanita garam dan gula katanya ke.......barulah betul channelnya!

Hakikatnya mak ni kategori obes weyh. BMI pun lebih limit. 

Macam yang korang kenal, mak ni bukan jenis orang yang jaga makan ye. Mak ni, semua yang lalu depan mata memang habis kena belasah hihi.... Kekadang tu propa je lebih nak diet bagai, tak mau makan nasilah, nak minum apple hijaulah, air lemonlah, tapi kalau bab makan tak dijaga, exercise pun malas, bilalah nak kurusnya? 

Mak, masa anak dara pun bukanlah jenis yang badan kerempeng korang. Memang jenis berisi katanya. Kakak kakak mak pulak semuanya memang jenis yang badan gemuk, mana mungkin mak jadi kurus pulak! hihi..... Tapi arwah abah memang kurus dan kecik orangnya.  Entah, kenapa tak pulak mak menurun baka abah, baka mak jugak yang diikutnya hihi....

Senang cakap, mak ni memang dari baka gemuk gemuk. So, potensi untuk menjadi lebih gemuk di masa hadapan memang terbuka luas gitu hihi....
Sebab tulah mak suka selfie weyh hihi..... 

Korang tengoklah tu, badan mak pun dah lebih daripada size Pak Jilapah, pipi pun dah sentol. 
Semua ni salah siapa?.... Salah Pak Jilapahlah ni, sapa suruh dia kecik? Kan mak dah nampak besar! Haha....
Terpaksa orang kena cover tau bang!!! Terpaksa abang kena belikan orang baju hitam banyak banyak!

30 comments:

  1. Kita salahkan baka! yeahhhh...hahahhaa..
    Kalaulah saya baka yg sado, mesti dah sado sekarang ni...hahahaha.

    ReplyDelete
  2. its ok mak..skrg trend badan curveyyy gitu...lagipun muka hainom kan awet remajew...jeles aiiii

    ReplyDelete
  3. Mak HO sweet sangat ni, biar bergetah melekit tu cantik, ada tips duk sembunyi no, dia minum air apple hijau patut la.. enzyme banyak tu..:)

    ReplyDelete
  4. Hmmmmmmmmmmmmmm...bab badan terlebih berat ni, kakcik memang tak boleh nak komen....somputtttt....

    ReplyDelete
  5. xper kak..maintain muda gtu..:)

    ReplyDelete
  6. hahahaha kannn sape suruh pak jilap kecikkkk kihkihkih. nak kurus selalu ni kena naikkan metabolisme dalam badan je. sebab metabolisme tu yang bakar semua lemaks yang masuk dalam tekak kita

    ReplyDelete
  7. hahahaha kannn sape suruh pak jilap kecikkkk kihkihkih. nak kurus selalu ni kena naikkan metabolisme dalam badan je. sebab metabolisme tu yang bakar semua lemaks yang masuk dalam tekak kita

    ReplyDelete
  8. Baka ke SAKA ko yg gemuk tu Nom hahahha..
    Comel dah tu Nom..
    Tak yah nak kurus2..
    CH puas nak menggemukan badan balik tau..
    Tu hari gi cek doktor..
    Udah kena marah CH ni..
    Mengapa ni kak turun 2 Kg..
    Semput CH nak jawap tau Nom..
    Bulan depan jumpa dok balik akak dah naik 4 kg tau..
    Hahhaha kan doktor dah bagi target tu..
    Bukan CH tak makan tapi sakit huhuhuhu..

    Mak nak bisik..
    Pinjam tinga jap..
    CH dah buat Resepi MAJUK tu..
    Sedap wey..
    Gi lah terjah blog CH..
    Ada mengumpat kat situ hahaha..

    ReplyDelete
  9. aduh kak...akak tang mana besonya
    beso tuh mcm dana nih...
    akak tu saiz normal je...

    kalau cite pasal baka... mak ngn abah baka kecik mcmne dana ikut bapa atuk nih

    ReplyDelete
  10. Takde salah sapa pun nom...ok lah tu walaupun agak berisi tetap tomel..
    Kakak pun sama nom ,abang tu sejak kawen maintain je berat badan dia tapi akak berkilo2 lebih .Nak kata baka mak pak akak biasa2'je.Dah sakit camni pun susah beno nk kurus...

    ReplyDelete
  11. Kena selalu jalan kaki pusing tanam agaknya baru ok sikit BMI akak tu ;-)

    ReplyDelete
  12. hahaha kak cam ne nk gemuk ...ai suka yg empuk2 ni .....

    ReplyDelete
  13. Kadang-kadang ada betulnya juga sebab keturunan badan kita pun sama mewarisinya juga. ;-)

    ReplyDelete
  14. Patutlah saya ni dipam-pam je oleh bini saya. Dia pam pulak dengan masak lemak cili api dengan asam tempoyak patin. Ai is tak tahanla. Rupanya taknak bagi nampak dia besar.

    ReplyDelete
  15. Amboi, salahkan laki nampak! Kalau tak nak gemuk, janganlah ajak PakJilap makan kat luar! Minta duit belanja dapur cukup-cukup aje untuk makan lauk simple-simple. Beras 20kg sebulan tu kasi turun 1 kg je, Mak.

    Orang dah minta petua, beri ajelah. Nak beri sebenarnya tu tapi sajalah nak bermain kata-kata. Hahaha!

    ReplyDelete
  16. ha ha ha...
    sabo sabo.
    yg penting cute & happy dgn pak jilapah.
    alhamdulillah :)

    ReplyDelete
  17. Tak pe Mak..yang penting hati senang, hubby sayang

    ReplyDelete
  18. Saya ade terbaca satu research ni yg mengatakan isteri berbadan gempal & pandai memasak ni lebih disayangi suami, rasa2 nya bonda ratu Hainom memenuhi x kriteria tersebut XD

    Jom Terjah! >> Review Produk Kecantikan & Kesihatan Antarabangsa Terbaik Keluaran RF3 World FirMax3 Malaysia :)


    ReplyDelete
  19. selamat petang Anom
    Kaknoor dpt imagine Anom ni tklah gemok dan tk jugak kurus sedang2 gitulah.
    Yang sedang2 mcm ni mmg susah nak cari ni, beebanggalah dengan diri Anom ya hehe

    ReplyDelete
  20. Betolla mak, ko mane ada gemuk, montel je..hi hi, kan beza tu..satu G.E.M.U.K satu lagi M.O.N.T.E.L..
    Pak jilap gak yg disalahkan ye, majuk2 ko pun dibawaknya gi mkn steamboat

    ReplyDelete
  21. Bila hidup kita hepi itu yg badan pun hepi..agaknya laaa
    Janji sihat kannn..

    ReplyDelete
  22. senang kata sedang elok lah tu okje.
    tak gemuk x kurus yek..
    yg pnting kesihatan kena jaga
    haaa gituu (",)

    ReplyDelete
  23. macam 3 beradik Jerr.. pic last tu :)

    ReplyDelete
  24. Makchaq setuju...
    ni semua salah baka...
    Makchaq pun pasai baka la kot jadi besaq macam ni...

    ReplyDelete
  25. wawawa...kahkahkah...hang ni mak saje je tau...sampai kite konfius ni nak nangis ke nak gelak...choiii sangat le kalau hang suh tanya petua2 kurus ni kat kite...cam tak kene je tau...sebab nye kite ni serupa hokey...atau mungkin kite ni lagi beso godang dari hang mak oiiii...tu yg selalu ambik gambo tayang muka je tu...hahaha...kantoi sudah...tapi kite pedulik hape kan kalau gemok pon badan kite so lantok le...yg penting badan sehat hati girang sudeh le...suka tengok hang senyum mak..manis je :)

    ReplyDelete
  26. Gemok cantik takpe..

    Suami daku selalu ckp gitu bila asik ckp alaaaa dah gemok la. kena diet. Mls mkn.. Bla bla bla. Tak tau tahap bambam camne br jd tak lawa kat mata dia. Haha LM jenis selera je.. Mkn mkn mkn

    ReplyDelete
  27. haha..ni salah metabolisma!

    ReplyDelete
  28. Mak tetap cantik mak, takpe kihkih :P

    ReplyDelete