Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Thursday, 30 June 2016

Daging burger Tesco

Salam 25 Ramadhan....

Semalam, dah terlanjur pergi Tesco beli roti sosej ni, dah berangan angan dalam kepala nak buat Roti John atau pun Kebab untuk sahur hari ni.

Cari daging Burger Ramly tak delah pulak. So ambik ajelah Daging Burger Tesco.


Sebelum tido siap siap asingkan 3 keping daging burger letak sebelah bawah esbok. Senang esok pagi bangun sahur terus lebur dalam kuali aje.

Jenuh le mak tunggu daging tu jadi kental, tapi tak kental kental. Macam banyak tepung jer gayanya. Lembik gebeh. Lepas ni tak boleh beli lagilah nampaknya Daging Burger Tesco ni. Kena cari Ramly Burger jugak.

Sudahnya sapu ajelah roti dengan Nutella, cicah air, alhamdulilah.....

24 comments:

  1. Alahai dinda.. dinda..
    Daging tu dah masak pun boleh aje tepek kat roti
    Janji dah masak, sedap. Dah kena gigit, kunyah masuk perut juga:)
    Tapi dah makan dgn nutella ye.. ok jugalah tu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tulah mmg tak baik nak komplen bulan bulan puasa ni tp mmg banyak tepung dari daging....tak mcm Ramly Bergerlah kanda...

      Delete
  2. Kenapa tak kacau dengan telor Nom..
    Pastu tabur atas pan..
    Jadilah roti john tu..
    Macam kak zakie komen tu.
    Daging tu dah masak sebenarnya..

    Tak apa lah..
    Makan dengan Nutella pun sedap..

    Jadi ko lebur kat mana daging burger yg dah digoreng tu Nom..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Masih dlm kuali ko hihi....mcm makan tepung perasa daging gamaknya weyh hihi

      Delete
    2. Hahaha..
      Macam tu ko tambah tepung ..
      rebus..
      buat bebola daging jer Nom weeiii..

      Delete
  3. Tak dpt mkn roti john nampaknya...
    Tp sapu dgn nutella pun sedap juga..

    ReplyDelete
  4. ohh sepertinya tak menjadi ye kak.. sy pun kalau beli selalu akan beli yg biasa guna.. takut tak menjadi klu beli jenama2 yg tak biasa ni.. huhu.. Ramly jg terbaek.. roti & Nutella lah penyelamat :)

    ReplyDelete
  5. Kak Ton memang jarang Mak ambil produk in house macam ni. Ada aje tak kena. Murah memanglah murah tapi bila tak bagus, kita kena beli dan beli lagi. Akhirnya sama aje harga.

    Kak Ton pun suka Ramly Burger, memang buat stok kat rumah kotnya malas nak masakkan ^_^ Sosej bun tu pun ada lagi seplastik, tak tahulah siapa nak menghabiskannya!

    Hujung-hujung posa ni dah tak lalu nak makan sahur. Bangun untuk minum air aje. Takut haus *_*

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ehhh kak ton banyak stok rupanya..
      Napa lah tak sedekah kat jiran ni..
      Sian dia udah tak dapat buat roti john hihihi

      Delete
    2. Kalau tahu, sedekah dah masa jumpa hari tu. Hahaha!

      Delete
  6. mmg fail kan kak nom...
    dulu dana penh lah bebrapa kali la try beli daging buger lain selain ramly... mmg penah kene situasi mcm kak nom... mengecewakan...

    ReplyDelete
  7. haah kan ramly gak terbaik...lain macam le pulak bentuknye sampai jadi lebik gitu...takpe la mak takde rezeki hang..sok2 buat la yg lain yek...asalkan hang alas perut time sahur kire ok le tu...kite hari2 orng dlm rumah ni mintak nasi...kalau tak nasi lauk diorng nak nasik goreng...ikutkan jelah

    ReplyDelete
  8. daging tu nmpk lembek sgt..
    ye la..apa2 brand burger..ramly terbaik n sedap...

    ReplyDelete
  9. dah hancur camtu boleh buat menu lain tu...campur telur..campur bawang ke..cicah ngan roti...bulan puasa ni...rasa sedap la plak

    ReplyDelete
  10. alahai, mengapa begitu pulak kejadiannya ye
    hancur-hancur dagingnya.
    dah takde rupa daging burger ye mak.
    mujur ada nutella sbg penyelamat

    ReplyDelete
  11. Alahai okje.. tak de rezeki la pulak yea... saya pun baru buat roti john baru ni tuk buka puasa.. sodap bak hang!!! Hahahahaha nanti nak up entri roti john lah... (eh ternaik tanduk pulak..) hahahaha

    ReplyDelete
  12. Kok roti johnnya tak letak telur..konpius kejap..daging burger tesco kan memang tak boleh compare dengan ramlee yg terbaik tu..

    Nutella pun sodap mak jilap oii.janji kenyang.hehe

    ReplyDelete
  13. Kok roti johnnya tak letak telur..konpius kejap..daging burger tesco kan memang tak boleh compare dengan ramlee yg terbaik tu..

    Nutella pun sodap mak jilap oii.janji kenyang.hehe

    ReplyDelete
  14. sedap tu nutella....ari tu ada buat roti john...tapi wife kata tawar semacam....yela puasa mana boleh rasa...hehehe

    ReplyDelete
  15. oh macam tu pulak rupanya ye, kalau saya tak selera juga nak makan tu hehehe, ye ramly juga pilihan hati

    ReplyDelete
  16. nampak nutella tu teringat lak plan nak buat biskut nutella ...

    ReplyDelete
  17. Ramly burger jugak menjadi pilihan mak :) Nutella sedap!

    ReplyDelete
  18. Saya pembeli dan pemakan tegar daging kisar brand Ramlee..

    ReplyDelete
  19. nasib ada nutella sbagai penyelamat..:)

    ReplyDelete