Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Friday, 25 November 2016

Kacau bilau resepi orang jadinya

Salam Jumaat.....

Sejak meloya loya ni, mengidam sungguh benda yang masam masam ni..... Jangan salah faham pulak ek, ini semua bukan angkara lepas Anniversary haha.....

Kebetulan kelmarin mak tengok rancangan Datin Masak, Datuk Suka ke hape tu..... Masa tu Datin Shahida, isteri Datuk Aliff Syukri Terlajak Laris yang masak. Walaupun Datuk Syukri ni lebih pandai masak daripada isteri dia, tapi dia cakaplah yang dia paling suka kalau Datin Shahida ni masak Nasi Daging dengan air asam. Adoiiiii...... kecur air liur terus bila mak dengar air asam

Meh cuba kita tengok pulak Datuk Jilapah suka tak kalau Datin Jilapah masak air asam haha...... 
Wuhhhhh....... punyalah sedap air asam datin, sampai Datuk Jilapah jilat lima jari tau! haha.... 


Kebetulan...... tersama pulak dengan menu Yati semalam. Mentang mentanglah dia tengah cuti, bukan main lagi ek macam macam menu ditayangnya tiap tiap hari, ceh!!!

Nama aje Nasi Daging ye,tapi daging tu mak tukar kepada ayam. Yati tanya boleh ke? Apa yang tak bolehnya Yati! Kita yang buat dia kan haha.... Sebenarnya mak baru masak daging semalam semalamnya. 

Kentang tu pun mak memandai mandai masukkan dalam senarai resepi Azie Kitchen. Adoiyai...... Kacau bilau resepi orang jadinya.... 

Haih! Ni kalau Orang Utara tau ni, habislah mak kena kecam!


31 comments:

  1. janji masak dengan ikhlas dan penuh kasih sayang Datin Jilapah..hehe. terus jadi sedap

    ReplyDelete
  2. bawang rupanya ngn kentang tu ingt sotong td..huhuhu.. btambh2 lapar pagi jumaat ni :(

    ReplyDelete
  3. nampak sedap datin masak ni, walaupun kacau bilau :D

    ReplyDelete
  4. Cayalah! Datin J masak nasi daging bertukar ayam! Janganlah rajin sangat Tin J, nanti I takda kawanlah nak bermalas-malasan sambil makan kendondong kat bawah pokok belimbing depan rumah kita ^_^

    Betul ke PakJilap jilat sepuluh jari? Nak membayangkan terasa hodoh pulak. Cuba lain kali ambil gambar selfie jilat sepuluh jari tu, barulah I boleh percaya ^_^

    ReplyDelete
  5. Kalau dah hidangan ada depan meja apa nak tunggu lagi dinda ngap ajelah
    Yg makan bukan tahu kacau bilau ke apa
    Jilat 5 jari tu tanda sedap terlampaulah tu:)

    ReplyDelete
  6. bubuh kerisik ke air asam tu ..sy mmg suka air asam sedap

    ReplyDelete
  7. Kalau ada air asam, makan dengan nasi kosong pun kakcik boleh layan... :)

    ReplyDelete
  8. takpe yang penting sedap juga dimakan

    ReplyDelete
  9. Erkkkkkkk tiba2 ada gelaran datin j.. bila dpt anugerah tu?

    ReplyDelete
  10. wowweeee tetibe dapat datin..kekeke..sedap nyer kak!

    ReplyDelete
  11. Oo pocot mak datin jilapah meletop, apo kono eh apo kono ko meloyo, eh loyo..eh..
    Ishh..melatah plak kita.

    Cayelah ko mak, habis tu ape nak dibagi nama resepi ko ni? Nak kate nasi daging bukan, nasi ayam pun bukan, tak pun nasi yamging kan, haha..ada ala-ala korea namanya.

    Air asam ko terbaik mak, den pun suka buat air asam cicah ikan cencaru bakar.

    ReplyDelete
  12. Hari ni saya tak masak. Semalam pun tak masak. Esok dah tentu tak masak.

    ReplyDelete
  13. hamboi2 kak nommmm...
    skrg dh makin teror msk mcm2....
    wah2 kerlas tau

    ReplyDelete
  14. Wah, sedap tu Hainom! Baru aje semalam tengok buku resipi ternampak resipi air asam. Sedap makan dengan ikan goreng atau ikan bakar. Nasi daging tu pun sedap. All in one, lebur semua dalam periuk nasi.

    ReplyDelete
  15. Yang penting sodap.
    Xkiralah kacau bilau ke, huru hara ke, tsunami ke.

    ReplyDelete
  16. Betul tu..kita masak suka hati nk letak apa kan huhu
    Terliur jap..

    ReplyDelete
  17. amboi kak,....sedapnya...kentang tue inovasi...tambah sedap lagi tue

    ReplyDelete
  18. Eh kak hainom.. Kebetulan, semalam reen buat air asam.. Makan dengan ikan bakar dan nasi. Wah..

    ReplyDelete
  19. Biarlah kacau bilau Nom oiiiii..
    Asalkan kena dengan tekak sendiri hahahhahha..

    Encik suami CH pun bukan setakat jilat lima jari..
    Dengan pinggan2 habis dijilatnya..
    Punya sedap Datin Yati memasaknya hahhaha..

    ReplyDelete
  20. sedap nampak nasi tu kak.. kalau saya pun main hentam keromo je kak... janji tekak rasa sedap.. terbaca ayat pertama tadi.. ingat bebetul ngidam tadi.. hehehe..

    ReplyDelete
  21. terliur plok tengok ...rasa kecur air liur

    ReplyDelete
  22. Tak kisah le kacau bilau pun kak.. janji sedappp

    ReplyDelete
  23. nyummm..sedapnya...
    mcm nk try jgk laaa

    ReplyDelete
  24. hahahaha org utara pun mkn mcm ni ok je kalau dh takda daging pakai ayam mcm tu la janji sedap

    ReplyDelete
  25. tengok air asam tu...meleleh ailio dibuatnya. takpa resepi kacau bilau pun mak janji sodapp

    ReplyDelete
  26. Hahaha.. suka bila singgah baca entry akak.. mesti buat Sha tersenyum dan gelak sorang-sorang.. sempoi amat..
    Nasi daging versi akak kena tukar jadi nasi ayam bersama kentang.. bestnya..

    ReplyDelete
  27. sekali sekala datin anom masak...fuh...sampai menjilat jari...nasib 5 jari jer...:)

    ReplyDelete
  28. kira sejak duduk utara je baru pandai makan nasi daging hihihi. air asam tu kalau kira buat suka pakai kerisik. tapi kalau husband kira tak. dia tak pakai kerisik. lain orang lain cara iihihihi

    ReplyDelete
  29. hadoi !!!!
    sedap nyer... meskipun kacau bilau. ha ha ha :)

    ReplyDelete