Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Monday, 26 May 2014

UPTOWN Sri Iskandar

Salam Isnin....
Bukan main lagi semalam, Papa Zir mengharap hari ni boleh cuti! Bolehlah dia rehat. Penat driving katanya. Yelah, dari Muo terus berdezup ke Teronoh pulak. Nak harapkan co pilot, 'memilot' ? Emmm...... tak mencabar langsung 'milot' kat Highway hehe.....( yo lah sangat tu, padahalnya takut! Yelah....banyak lori le.... seram mak!). Nampaknya harapan Papa Zir tinggal harapan ajelah ......  Jepun jugaklah yang dapat bawak balik Piala THOMAS tu....

Betullah .......terasa jugak penatnya. OKje yang tak mendrive ni, pagi tadi, nak bangun pun rasa macam 'malas' sangat. Apa tah lagi Papa Zir yang nak kena pergi kerja, nak kena mendrive lagi.....

Ni cerita masa kat Sri Iskandar semalam....
Lepas hantar SA masuk hostel, kita meronda pergi UPTOWN Sri Iskandar pulak.......
Alahai...... rupanya sebaris je gerai dia, tu ha belakang Angry Bird je tu. hehe.... Kepala lutut mak tak sempat nak menggigil, dah habis hehe....  Nak banding dengan KL memang jauh panggang dari api le.


Sempat lagilah merasa Char Kuey Teow kat sini. OKje tak order pun, sebab petang tu baru lepas makan Ikan Bakar Pak Teh. Tapi, dalam pada kenyang tu, mengendeng jugaklah ...... sampai licinlah kuah lebih TLBD OKje kerjakan hehe..... Memang mabeles! Menyesal tak order.....!hehe........


Kali keempat kalau pergi Sri Iskandar lagi ....... nampaknya Papa Zir driving sambil kejam mata ajelah hehe....


50 comments:

  1. dekat sangat dengan uitm tempat kite belajar..
    amboii tu dia sedapnya dia makan. hehe.

    ReplyDelete
  2. Sedap sangatlah tu sampai terpejam mata anak dara makan..

    Kanda layan juga badminton tu lepas budak balik mengaji. Tapi itulah yg kanda tengok masa Darren Liew main - kalah pulak itu yg jadi malas.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dinda pun tengok tengok gitu jugak yg DL main.....sambil gosok baju hehe...

      Delete
  3. hahahaha Okje stakat hiway mmg tak pandang lah kan..
    mst mau track kat F1 tu baru mencabar.. yer dok???
    lepas2 ni memanjang ke Sri Iskandar je lah kiblat kome anak beranak ye.. sambil menyelam minum air.. boleh gi jln2 terus ke Penang. hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. Of kozzzz my dear.....hehe
      Jemu jugak Zaza....tak de pape pun kat Sri Iskandar tu....harus jugak tu hehe

      Delete
  4. amboi...mkn smpai x toleh tu

    ReplyDelete
  5. mula2 ni memang tiap minggu la kena ulang kan okje

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tak jugak AE.....sebab dia kata apa projek...takut laptop nk pakai cepat.... tu yg htr tu....

      Delete
  6. Okje!!!
    Bru tau kat seri iskandar ada uptown...kikiki...bole le nnti p sna meronda tp yg sebenarnya nak mkn2 je lebeynya!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kalau setakat nak makan tak yah lah pi sana ... tak de apa le kat sana....

      Delete
  7. Nampaknya Sri Iskandar dah semakin maju. Dulu tempat jin bertendang jer...hehe
    Rajinlah ulang alik nampaknya OKje...ye

    ReplyDelete
    Replies
    1. Emmmm.......nampaknya gitulah.....hehe

      Delete
  8. menyesal tak order..

    lain kali boleh dtg lagi...anakkan ada kat situ...compom asyik travel ke sana jer kerjanya..
    knor thn ni tak ke perak..asyik ke seremban aje..boleh nyopping kat nilai..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tulah Knor mmg menyesal jugaklah hehe....dah kenyang sangat....nak buek camno!
      Nilai pun best jugak knor...

      Delete
  9. HEHEHE Okje ni mcm lieya laaa...tak sebut 'pejam mata' tapi sebut 'kejam mata'....sampak kdg2 kene tegur heheehehe....

    nampak menggiurkan ckt tu okje...rugi tak order...kalo perut lieya ni takat ckt walo dah kenyang leh selit2 lagi makan tu hahhhahaha

    ReplyDelete
    Replies
    1. Heheh dah namanya org Johor Lieya.....pejam dia ckp kejam....sepit kuku dia panggil cepit kuku hehe....tapi yg cepit tu dulu le..... sejak dah duk KL ni sudah tukar hehe....
      Lieya tak pelah kurus....Okje nak selitkan kat mana pun tak tau...semuanya lemak dah ni hehe

      Delete
  10. Walaupun tiap2 bulan lalu situ tak pernah pulak sempat menyinggah makan2 sebab selalu kejar masa nak makan rumah mak.

    ReplyDelete
    Replies
    1. JA....lalu jalan dalam tu ke? tak lalu highway yeh?

      Delete
  11. sedapnya tengok anak dara tu makan....
    okje cam sura jugak...x mencabar kalau bawak kat highway..kalau sura kat kg ni dah mencabar..haha..(nampak benor penakott..)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hehe...... kalau terpaksa harus beranikan Sura...

      Delete
  12. sedap nmpknya..kuahnya sampai banjir..

    ReplyDelete
  13. amboiii ... menayang dia mee tu ... ngences wes .

    ReplyDelete
  14. sedapnyer charkueteow tu.. terasa pulak nak carik.. :D

    ReplyDelete
  15. Byk char Kueyteow tu hainom.. penuh pinggan..

    ReplyDelete
  16. Apa ni OKje....drive kat hi-waylah yang paling mudah. Straight aje jalan. Kalau takut, bawa kat tepi kiri sekali, asalkan jangan 20km/j udah ler, mahu kena sembur aje nanti dengan drivers lain. Eh, kita ni bercakap macam dah biasa memandu! Padahal kalau ada HD, memang jangan haraplah saya nak pegang stereng kereta. Lebih baik melentok kat sebelah je, tak pun jadi mem besar kat belakang. Main arahkan ajelah berhati-hati di jalanraya (pun puas kena saman HD ni...)

    So, kali keempat yang Papazir pejam mata aje memandu kat Tronoh tu bila ye, Okje? Hujung minggu ni ke? Hehehe....ada peluang aje, gi tengok SA yeah!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sebenarnya MD...pasal bawak kereta ni pun boleh gaduh laki bini tau....yelah dia dah penat drivekan bini pulak kepala batu...takut nak ganti drive.... maka jadilah tragedi buah epal...Eh? atas tadi mcm tak de pasal epal!.....Tetiba ....hehe
      Tapi tulah serious tak confident bawak keta, banyak lori....pas tu mcm mcm pikir!

      Hehe....idaklah hujung minggu ni.....penat rasa badan pun tak hilang lagi ni.....
      Tapi pergi tu kena pergi jugak...kan PIL teringin nak ikut......

      Delete
  17. wah ..
    iso ngowo kreto karo merem yor ..
    hebat .. nyong angger merem ..
    arek bojonya neng tepi ..
    ha..ha...ha ,,

    ReplyDelete
    Replies
    1. heehe...... yolah kuwi...angger merem eileng bojo, angger dak merem lungo nunggang vroom vrommm huhu

      Delete
  18. Ada uptown...uish ada char kue tiew sedap...mmg dah maju lah gini...dulu non ado huhuhu

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mmg dah maju dah NR .....roundlah ke sana lagi

      Delete
  19. diknom
    nyong kie dhadi fobia arek ngowo keto
    ndelok hiway seremban waie dhadi kilingan
    tayar treler dino kuwi..

    by the way, sedep ney mangan char kue tiow yo
    ndelok nang gambar pun wes iso :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yolah .....sopo wong ngey....
      Dak opo.....angger wes lali trauma ney.... ngowo kereto meneh yor......

      Delete
  20. amboi2 OKjer, nampak gayanya makan angin sokmo..

    ReplyDelete
    Replies
    1. hehe....yg kesiannya papa Zir le.....mengalir deras jer itunya ....

      Delete
  21. Memang nampak mabeles char kue tiaow tu Okje...

    ReplyDelete
  22. hihihi..best nya kak... sempat lagi jenjalan tu... teringin nak kemana2 uptown.. blm pernah menyinggah..:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Okje pun jarang jugak pegi Uptown Atie.... maleh sebab diakan malam ngala ke pagi....ngantuklah....hehe

      Delete
  23. jauh pun sangupkan ye okje demi anak
    tak boleh bayangkan kalau duduk berjauhan dari anak-anak ni
    tak tenteram hidup

    nampak maju sikit sri iskandar ni ye
    kali terakhir pergi masa mengandungkan afif
    adik saya belajar dekat uitm sri iskandar, hutan dulu

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yelah namanya pun anak YY....dia ada projek katanya tp tak ckp pun nak guna laptop cuma mak paknya aje ngengada hantar....hehe
      Diaorg kata 10 tahun kebelakang ni mmg dah maju dpd dulu...

      Delete
  24. sedap beno sampai pejam2 mata makan...menikmati tu...tp mmg nampak mcm lazat jer...lain kali order je OKje...jgn nak ngenden2... :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. hehe....pasti Noe lepas ni, kalau ngendeng rugi wooo...

      Delete
  25. sambil menghantar anak sambil teringat Char Kuey Teow la mcm ni eh? haha

    ReplyDelete
    Replies
    1. Lepas ni kalau pergi sana lagi harus order Char Kuey Teow dia IR heheh

      Delete
  26. berselera betul makan char kuey teow..tambah2 tpt yang kita tak biasa makan

    ReplyDelete
    Replies
    1. Berselera tetap berselera UA tapi kalau tempat tak biasa takut jugak, takut tak sedap ....

      Delete
  27. Tu dia.. kali ketiga pergi sana dah jumpa uptown ya. Legalah dapat tahu banyak makanan sedap kat sana.. oklah SA kat sana tu kan

    ReplyDelete
  28. Menyelerakan aje tgk dia mkn...

    ReplyDelete
  29. yg tgk niepn dh leleh dh air liur nya.....uikkssss

    ReplyDelete