Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Thursday, 22 January 2015

Awak kat mana? Awak kat mana?

Salam Khamis sahabat alam maya mak semua......
Malam ni malam Jumaat, jangan lupa baca yaasin yer hihi.....

Senyum jilapah tau mak pepagi ni, bila baca komen Cikgu Etuza pasal entri semalam...... Sebelum tu, nak bagitahu OKje dah dapat hadiah cikgu tu ye....


















Mula mula OKje baca, OKje ingat Cikgu Etuza tanya pasal suami kat mana! Rupanya awak kat mana? Awak kat mana? Baru faham bila baca komen Jari Manis. Dan komen dari Geng Lipis pulak, macam biasalah..... suka sangat buat mak kembang macam belon tau!! Terasa macam mak nak lempang diri sendiri jer, kasi sedar.....haha.

Mak seram betul ni, takut Jiran sebelah mak kena sawan pulak bila baca komen diaorang ni! Jiran sebelah mak ni, kalau dah kena sawan, memang all out, fengsan tak sedar diri terus. Kang sapa nak usung dia masuk dalam rumah??? Fork lift tak de weyh..... kehkehkeh....

Oh tidakkkkkk!

Ok....ok...... serious sikit weyh......
Menjawab komen Jari Manis, sebenarnya kalau korang tengok realitinya mak Jilap tak delah awet mana pun, kira seiring dengan usialah kot. Adanya jeragat ni ha, kulit pun dah tak anjal lagi, kendur adalah hihi...... Itulah untungnya badan belon belon sikit tau! Betul ni....... tak caya, tanyalah pak Jilap. Kat gambar tu, adalah sikit fotogenik kot, tempek bedak sekati, pose muka mengiring sikit, bolehlah jual hihi ....... Kalau pose muka pandangan depan, out terus.....

Mak ni kan kawen sebaya, so sebenarnya risau jugak tau....... Maklumlah pompuan ni, semakin berumur, semakinlah nampak tuanya, lelaki pulak lain kekdahnya. Betul tak Cikgu Etuza ? Yelah kotnya korang tengok pak Jilap nampak lagi muda dari mak ke? Haih..... tak payahlah nak jaga hati mak sangat...... cakap ajelah weyh....

Udahlah....... mak nak sambung makan ubi rebus cicah sambal hijo, kepingin dah lama ni tau, semalam baru dapat! Tau ajelah nak cari ubi yang tak masuk angin bukannya senang kat sini!



59 comments:

  1. he he he, tersenyum simpul sendiri baca entri kakakku ini...

    ReplyDelete
  2. yelah knor pun tersenyum simpul ni
    mau kembang mcm belon..mmg awet muda pun,malu nak mengaku plk....
    ni sodappp bangat sambi ijou tu

    ReplyDelete
  3. bagi lah rahsia awek muda tu... boleh eija follow.. hehe

    ReplyDelete
  4. eceh...merendah diri plak.oh, tu rupanya tips bergambar awet muda ye..nanti nak try lah, biar nampak cam budak sekolah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Haha......apa lagi kasi trylah lepas tu tempek berkolaj kolaj gambo tu kat blog....mak jadi juri! Hihi

      Delete
  5. Sedapnya kak. Kecur liur tengok hihihi

    ReplyDelete
  6. Kakcik suka makan ubi rebus dengan kelapa parut+gula... :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sedap jugak tu KC......dulu mak selalu buat ubi tumbuk aka gethok....ohh....nikmat sungguh KC

      Delete
  7. wahh. nak petua akak kekal awey muda. ekekke :P
    uishh sedapnyaaa makan tuu :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tak vukup awetlah Nani....tu yg tak de petua tu

      Delete
  8. aduii nyesal masuk sini awal2..nampaknya terpaksa lunch awal la harini sbb tibe2 rasa lapar huhu..meleleh lioq tgk ubi kayu

    ReplyDelete
  9. Maaf lama x singgah ke sini. Tapi blog ni tetap di hati KA.. baca2 n3 tang ending dengan sambal ijo dan ubi rebus tu mmg x boleh nak tahan tgk.. nak sikit okje

    ReplyDelete
  10. nak juga tips :)...sedapnya ubi rebus tu...

    ReplyDelete
  11. Mak dah ukur dengan tali tip berapa diameter pinggang Mak hari ni? Haruslah kembang tak kuncup-kuncup sampai esok pagi. Alahai, Mak ni... kan Kak Ton dah kata Kak Ton redha dengan fotogediks Mak semua. Kak Ton tahu Mak suka, mungkin sebab itu jugalah Mak awet muda, asyik gelak je depan pc baca komen orang yang kata Mak muda belia. Sebenarnya Mak, 40an tu kira mudalah juga. Lebih muda daripada 50an, 60an dan 70an :)

    Habis tu dalam gambar semalam tu, yang bergambar gediksgediks di sisi Pak Jilap tu anak sulung dia ke?

    Hahahaha.... ni yang nak gelak tak nak katup mulut sampai dapat ubi rebus cicah sambal hijau nih!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Banding ngan 60 tahun mmglah nampak mudak remaja jer 40 an tu hihi....cer banding ngan 10 an....pergh ganyut weyh hihi....

      Idak.....tak payah ngukur pinggang....pinggang mak walau tak kembang pun mmg dah sedia kembang ....


      Delete
    2. Melampaulah Mak ni nak pi banding dengan budak 10 tahun tu buat apa.... Tapikan Mak, Kak Ton masih tak habis gelak lagi bila orang dok fikir anak sulung PakJilap perempuan rupanya. Huahaha.....

      Errr... senyum dah lengkang di bibir ke belum ni? Ke sampai masuk tidur semalam pun tak habis-habis lagi senyum mengenangkan diri awet muda, Mak?

      Delete
  12. nak tau juga petua awet muda hainom....ialah sapa sngka dh ada anak bujang bila lihat rupa...
    oh ya ke sebaya dgn suami ...ok lah tu dua2 masih maintain lagi..

    ReplyDelete
  13. Ramai dah puji awet muda ni okje .. tak boleh jadi ni, nak juga tau rahsianya. Jangan simpan sorg diri, kongsi2 ler ... kihkihkih

    Terliur pula tengok ubi rebus sambal hijo tu .. :P

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mia ....kan dah byk kali mak ckp, tu trick kamera jer tu tambah bedak sekati campur menggedik posing sisi hihi ... tak caya caya jugak....huh....

      Delete
  14. ya Allah dugaan ape kah ini kak.... ubi rebus dan sambal hijauuuuuuu!!! arghhhhhhh (hantuk2 pale kat dinding) hahahaahaha

    lieya pes time mkn sambal hijau cecah ubi ni mase gi umah kawan.... ishh sedap rupenye..selalu mkn cicah sambal tumis atau ikan masin jek....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jangan hantuk kuat sangat kepala tu Lieya kang nak menuam pulak satu hal benjol tu hihi ..

      Delete
  15. Sambal hijo?? Kasi resepi beb, pm ok..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Oh ya dari dulu, kini & selamanya, okjer mmg awet muda & cun melencun, kita x nafikan..

      Delete
    2. Tq beb, kita dah terima resepinya, insya allah sampai destinasi nnt harus mencuba..

      jasamu tetapku kenang..

      Delete
    3. Malas nak layan lu geng! Hihi....
      Nyampah tau..... jasalah sangat tu...dia lagilah besar jasanya...

      Delete
  16. sebenarnya kan..masa dulu..saya pun inagt kan gambar Okje tu gambar anak2 OKje tau..hahah..sebab nampak muka anak2 tu terserlah sangt..comel je...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Awww.....mak tak boleh kuncup ini macammmm haha...

      Delete
  17. Senang je petua awet mudanya...jaga wudhuk selalu, senyum selalu, bangun tahajud selalu..in shaa Allah, haaaa...ni lah kot yang sidia ni buat..kan..cer kita2 pun acu' cuba, try, test..tengok berkesan tak, he he

    ReplyDelete
    Replies
    1. Terbaeklah petua tu NA, tak rugi mencuba benda baik gitukan tapi tulah...belum mampu nak melawan nafsu serakah yg tebal dlm diri ni NA .....huhu........Part jaga wudhuk tu walaupun nampak mudah, susah tu...

      Delete
  18. akak memang awet muda tau....i lap u kak :)

    ReplyDelete
  19. Ubi rebus cicah sambal hijau tu lah yang ubat awet muda cik Hainom kita nie ..hee

    ReplyDelete
    Replies
    1. Huh....tak boleh pakai petua tu cik LM oii...habis diet cik LM kang haha

      Delete
  20. udah mmg awet muda kak
    pusing kot mana pon ttp awet muda juge..

    pergghhh.menu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Adoiiii....payahlah korang ni.....huhu

      Delete
  21. Okje memang muda jelita lagi..acik memang suka tengok gambar2 okje..tinggal tunggu nak tengok juran sebelah okje tu je..kot terjumpa boleh la acik tegur

    ReplyDelete
    Replies
    1. Takdelah mudanya AE.....
      Kat gambo jer tu, realitinya .....hancuq haha....AE, betul tu....teringin nak tengok jiran sebelah, okje ni nama jer berjiran....kalau keluar sidai baju pun dia berselubung tau AE...hihi...

      Delete
  22. saya pon sebenarnya macam tak percaya OKje ni cam hakak2 je dengan anak2..

    ReplyDelete
  23. Is pun jatuh cinta baca blog ni dah ٩(๑❛▽❛๑)۶

    ReplyDelete
  24. Meh nak tolong lempang biar mak cepat2 kembali ke alam nyata.... hahaha, ok ok... ai is terima kenyataan...

    Mau tak masuk bakul dapat komen cenggitu.... Agaknya lebih 18 kali duk baca komen tu... ye dak Okje... Eleh, tak nak ngaku lah tu....

    ReplyDelete
  25. adui yai..soalan cepu emas MELETOP ni kan Nom..aduh serius tak tahu mana maka hanom yang lawa ni..tengok anak2 dan besar2 dari anak2 Etuza yang 3 lagi..rupanya ada mak Nom kita dalam gambar bersama suami..aduh ..nak balik laju2 lah ni ke sabah....)) mujur JM alert pertanyaan..ya lah nak tanya mana satu mak hanom yang lawa tu .hehehe..adui...malu terus nanya ni..tulah selalu segan nak tanya ..ha meletop juga Entry ni...bloh hanom kan..okje bah!

    ReplyDelete
  26. minta ampun dan maaf lah ya jika soalan cepu emas tak berapa mesra. kan nak tahu juga..blogger aktif dalam Ikon Gratify. ...) dah kembali ke elam nyata..mak nom kena bersyukur ya..di beriNya keindahan akal dan budi pekerti serta keindahan rupa. Itu bonus untuk sesiapa sahaja ya. harap suami tak ambil hati cepu emas ni..)

    ReplyDelete
  27. alhamdulillah ya hadiah dah di terima

    ReplyDelete
  28. JM lak rasa malu nak call u akak Okje sbb JM nampak lebih berusia huuhuh....ce akak Okje jawab soalan JM lak..akak ni 3 series or 4 series nih...nampak seperti 2 series je...SERIUS nih hihih

    ReplyDelete
  29. Haha.. entry sini awet muda kesnya..yang entry belah sana cerita pasal usia nak masuk geng sini..ni janji ke apa ni?

    Rezeki sangat ya Okje ni awet muda. Takkan sangka Okje kawin sebaya ni...tapi kan jangan marah tau ni..nk cakap yang saya rasa kot pak jilap tu kebelakangan ni susah hati pasal kerja kot, sebab masa awal2 saya kenal blog Okje dulu seingat saya Okje dan suami sama2 nampak sangat belia. Sebab tu sehingga entry yang mendedahkan umo Okje akhir tahun lepas tu saya memang agak yang Okje dan suami masih muda.. memang muda pun lagi tu..

    ReplyDelete
  30. x ngaku la plak mak jilapnya ... :)

    ReplyDelete
  31. salam hainom ..
    makan ubi godok yer ..
    cecah ngan sambal tu memang tersangat sedap la ..
    oohhh.. riko karo lanang mu umor, sebaya tu

    ReplyDelete
  32. salam hainom okjee
    Mr Hubby saya umur tua setaun...tapi still nampak muda..ni yang risau ni..
    Nak kasi dia makan macam-macam...perut dia still tak nak boroi...huhuhu..stress.. :D

    ReplyDelete
  33. mmg cabaran lah bagi org yg dah berusia mcm kita ni hainom nak kekalkan keremajaan kulit kecuali kita ni kaki saloon n spa n duit berkepok2 blh beli kosmetik yg harga ber kk tu ... mcm mana lah agaknya klu jodoh tu dgn lelaki lbh muda ... ermmm ... hohohooo .

    ReplyDelete
  34. Amboii..akak pun layanzz Taufik Batishah ea..

    ReplyDelete
  35. tapi memang betoi akak memang awet muda. ikhlas dari lubuk hati yg paling dalammmmm ni hihihihi

    ReplyDelete
  36. Ohh seedapnya ubi rebus..mmg okje nmpk awek muda.pak jilap pun sama.mmg korang mkn ulam byk ka?hahaha...

    ReplyDelete
  37. ubi rebus sedapnya..xpernahkn ngan sambal lagi..slalu ngan gula ja

    ReplyDelete
  38. hahaha.. nak up pasal awet muda ka pasal sambal ijo ka? hahaha.. apa2 pun OKje memang ok sokmo! i loike :D

    ReplyDelete
  39. hehe...tapi seriuslah okje
    memang nampak lebih kurang sebaya dengan anak-anak aje
    ni mesti okje pun jenis sentiasa ceria memanjang, tu yang nampak muda
    cam sayalah, asyik orang kata baru lepas SPM manjang...
    menci tau! hehe

    ReplyDelete