Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Saturday, 22 December 2012

'Bibik' OKje merajuk lagi....



Nasib baik dah tak merajuk lagi.......

Siapa yang merajuk?........ Haaaa.... ni lah OKje nak habak mai....... Rasanya tahun ni aje, dah beberapa kali 'bibik' OKje merajuk!

Jangan salah sangka pulak..... OKje manalah ada bibik..., OKjelah merangkap BIBIKnya...hu...hu...

'BIBIK' yang OKje maksudkan tu adalah
MESIN BASUH ......

Yelah .... tak ke macam 'bibik' tu, punyalah beria dia goyang sana, goyang sini, membilas, buang air, masuk air, pas tu tau-tau berhenti dah siap perah lagi! OKje tinggal jemur !
Memang besar jasa 'bibik' ni..... Kalau 'bibik' tak de, mau OKje dah keluar otot macam Nicol David! ha..ha... ( Tahniah ye Nicol.... menjadi Juara Dunia sekali lagi! )

Kalau 'bibik' OKje merajuk, memang OKjelah yang jadi tukang pujuk!.... Sebenarnya OKje dah banyak kali cite pasal benda ni kat entri Mesin basuh oh mesin basuh dan Meragamlah pulak dia ni...... Kat entri ni OKje cite luar dalam macamana OKje berhempas pulas 'membaiki labu'...he...he....

Maklum ajelah...... dia merajuk mesti waktu pagi, time tu memang sah-sah Arjuna kat office....  kalau nak menunggu dia balik, tak berbasuhlah kain baju OKje hari tu!

Betullah sepatah kata Kak Zan ~ Semanis Coklat kalau mesin basuh meragam.... memang satu mimpi ngeri bagi mak-mak orang ni!! he..he...

27 comments:

  1. Stuju dgn okjer. Mmang mngazabkan klu mesin basuh meragam. Aby pun baru 6 bln lps tukar mesin basuh setelah yg lama dok meragam

    ReplyDelete
    Replies
    1. Eleh Aby tu.....mcm dia yg jemur baju...he...he..sayang binikan....

      Delete
  2. Replies
    1. Nampaknya masih bertahan lagi....dah baik dah...hu..hu...

      Delete
  3. Haiii....nampaknya duit kertas tu akan mengembangkan kepak dan terbang meninggalkan sarang!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tak lagi KZ... Tu yg risau tu...nasib baik ok lagi..
      Okje yg baiki tau!

      Delete
  4. Betul tu, kalau sekali dia buat hal abis lh. Nasib baik rumah mak x sampai 20 meter. Hehe

    ReplyDelete
  5. 'bibik' lama suruh cari yg baru,, hehe

    ReplyDelete
  6. OKje... siler beli BIBIK a.k.a ORANG GAJI JEPUN yang baru ek? Dia mintak ganti tu... ^_^

    ReplyDelete
    Replies
    1. No komen Farah...nanti dia buat Hal lagi...kalau komplen lebih...

      Delete
  7. BILE MESIN BSUH MERAGAM .. SUSAH GILERR .. DA TERBIASE GUNE .. TIBE2 MERAGAM .. JADI MALAS AH .. HAHAHA .. HUJAN2 NEH .. HAIYO .. HAHAHA

    ReplyDelete
  8. susah hati ooo klu Bibik meragam..tak larat dah nak basuh tangan... tambah2 nak sental baju bujang sy tu kak...hehe:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sangat betul Atie...
      Kang jadi Malik Nor Kang....sapa nk jawab!.

      Delete
  9. tuko aje bibik nye...hahaha

    ReplyDelete
  10. he he dah jatuh hukum cari bibik lain ler tu

    ReplyDelete
    Replies
    1. KA...dah lama dah nk jatuh hukum....tp nampaknya masih bertahan...selamat duit Arjuna! Hu...hu...

      Delete
  11. beli panasonic avi la plak....baru x merajuk dh bibik tu..hehhe....
    kalau mesin basuh rosak, kna cpt repair or beli baru..kalau x azab..huhu

    ReplyDelete
  12. susah kalau 'bibik' merajuk ni... mohon beli 'bibik' baru... kihkih... ^_^

    ReplyDelete
  13. bibik tu dh uzur minta rehat agaknya tuuu...

    ReplyDelete
  14. mmg mimpi ngeri la kalau mesin basuh yg rosak. tak sanggup nak cuci guna tangan..hehe

    ReplyDelete
  15. hahahahaaa...terima kasih mesin basuh....kohkohkoh

    ReplyDelete